معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران خبر داد

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران که در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان سخن می گفت، اظهار کرد: مشارکت مردم و اجرای مناسب برنامه ها تاثیر بسزایی درکاهش قاچاق کالا و ارز دارد / مردم محور و اجتماع محور کردن امور یک اولویت است. ‎

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران، افزود: مشارکت مردم و اجرای مناسب برنامه ها تاثیر بسزایی درکاهش قاچاق کالا و ارز دارد.

به گزارش ونگ احمد حسین زادگان در جلسه کمیسیون برنامه ریزی ،هماهنگی و نظارت برمبارزه با قاچاق کالاو ارز مازندران، قاچاق کالا را یکی از مهم‌ترین عوامل برهم زدن تعادل اقتصادی کشور دانست و گفت: قاچاق کالا موجب کاهش تولیدات داخلی و در نتیجه افزایش میزان بیکاری می‌شود و این امر تأثیر نامطلوبی بر رفاه عموم مردم می‌گذارد.

جانشین رییس کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان ادامه داد: عدم ثبت سفارش و ممنوعیت واردات یک هزار و ۳۳۹ قلم کالا که تولید و مشابه آن در داخل کشور وجود داشته، جهت حمایت از کالای ایرانی توسط دولت تدبیر و امید و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی صورت پذیرفته است.

حسین زادگان با اشاره به اینکه در بحث قاچاق اولویت با پیشگیری و بعد مقابله و برخوردهای امنیتی است، اظهار کرد: امیدواریم در راستای سیاست های دولت تدبیر و امید شاهد رونق تولید داخلی و کاهش حجم قاچاق در سطح کشور و استان باشیم، زیرا کالای قاچاق به مثابه خنجری به تولید ملی و از جمله موانع تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران، افزود: ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا وارز ضمن شناسایی کالاهایی که بیشترین میزان قاچاق را به خود اختصاص داده اند بسته هایی را برای کاهش قاچاق این نوع کالاها تدوین و اجرایی کرده است.

حسین زادگان فرهنگ سازی مصرف کالای با کیفیت و استانداد ایرانی را نیاز جامعه امروز دانست و خاطرنشان کرد: رونق تولید ملی، توسعه اقتصاد کشور و اشتغال فرزندان این مرز و بوم را به همراه دارد و باید نشر این ارزش فرهنگی مورد توجه تمام دستگاه ها به عنوان ضرورتی مهم قرار گیرد.

جانشین رییس کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با اشاره به این که مردم محور و اجتماع محور کردن امور یک اولویت است،گفت: هر کجا به صورت شفاف مردم را در اجرای امری دخیل کردیم نتیجه آن مطلوب بوده است؛ در امر مبارزه با قاچاق کالا و حمایت از تولیدات داخلی هم باید با استفاده از توان و ظرفیت اقشار مختلف مردم سازمان های مردم نهاد، با نشر ارزش های فرهنگی، اجتماعی و مذهبی موضوع را به یک مطالبه عمومی تبدیل کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: در روستاها از ظرفیت شوراهای اسلامی و دهیاران به عنوان عضو افتخاری ستاد کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان بهره گیری شود.

حسن اسحاقی، دبیر کمیسیون قاچاق کالا و ارز مازندران نیز دراین جلسه گفت: بیش از هزار و ۲۲۴ پرونده قاچاق کالا، شش ماه نخست امسال در مازندران بررسی شد که ارزش ریالی کالاهای کشف شده ۲۰۶ میلیارد ریال بوده است.

اسحاقی با اشاره به دستگیری ۲ سرشبکه توزیع دارو و واردات خودرو غیرمجاز در مازندران افزود: این کالاها نیز به ارزش ۱۴ میلیارد تومان کشف و ضبط شد.

دبیر کمیسیون کالا و ارز مازندران تصریح کرد: در شش ماه گذشته در مبارزه با برندهای غیرمجاز ۹۰ درصد پیشرفت داشتیم.

دبیر کمیسیون قاچاق کالا و ارز مازندران در زمینه مقابله با قاچاق برنج در مازندران و توزیع برنج وارداتی نیز گفت: براساس دستور استاندار مازندران توزیع هرگونه برنج خارجی تا ۱۵ مهر ممنوع بوده و در این زمینه با متخلفان برخورد خواهد شد.

اسحاقی همچنین بر اجرای طرح ریجستری تلفن همراه و ساماندهی انبارکالا، کشف و ضبط کالاهای ممنوع مانند مشروبات الکلی و تجهیزات ماهواره ای تاکید کرد.