مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران:

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با تاکید بر موفقیت های تحصیلی بانوان گفت: ۳۰ درصد از مسئولیت های مدیریتی باید در اختیار بانوان قرار گیرد.

به گزارش ونگ وا به نقل از مهر سمیه قاسمی طوسی سه شنبه شب در همایش راهبردی عاشورا و رسانه که در مجتمع امیرالمومنین(ع) شهرستان نکا برگزار شد، با اشاره به نقش زنان در دستگاه رسانه ای اموی برای تحقق واقعه عاشورا بیان داشت:نقش آفرینی حضرت زینب (س) در واقعه کربلا و ترویج واقعه عاشورا به عنوان علمدار کربلا بر کسی پوشیده نیست چرا که به خوبی عهده دار این رسالت مهم شد و دستگاه اموی زمان را به لرزه در آورد.

وی افزود: خانواده های شهدا و رزمندگان در طول تاریخ به درستی واقعه عاشورا را درک کردند در واقع با وجود اینکه رزمندگان در جبهه های نبرد برای جانفشانی و دفاع از خاک برخاستند حمایت و نقش زنان در این سیطره بسیار کارساز و موثر واقع شد اما متاسفانه با وجود نقش موثر زنان در واقعه جنگ مظلومیت مضاعف بانوان به وضوح مشاهده می شود.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با بیان اینکه رنج و مظلومیت مضاعف زنان به پایان نرسیده است تصریح کرد: متاسفانه با تمامی رنج و مشقت ها و همچنین حضور در عرصه بانوان، همچنان مظلومیت مضاعف زنان به اتمام نرسیده و همچنان استمرار یافته است.

به گفته قاسمی طوسی بیان خاطرات دوران جنگ از زبان مادران و زنان انقلابی این مرز و بوم یک نوع رسالت مهم است که باید توسط مادران به فرزندان ترویج داده شود همچنین می توانند خاطرات دوران طلایی دفاع مقدس را که یک هویت ملی برای کشورمان قلمداد می شود جایگزین بازی های انیمیشن و سرگرمی های مجازی نمایند چرا که فرزندان ما نباید از هویت ملی میهن شان بی اطلاع باشند.

این مسئول اضافه کرد: همه رزمندگان ما دارای هدف، آرمان و ارزش های انسانی والایی بودند که ضمن پایبندی به این مهم با هویت بخشی در خاک جمهوری اسلامی فراتر از میدان نبرد حاضر شده و در دفاع از حق علیه باطل مدال افتخار شهادت را برای خود به ارمغان آوردند، لذا نسل کنونی و آینده باید با تأسی و الگو برداری از رزمندگان رهرو حق و هویت ملی این سرزمین را پاسداری کنند.

وی متذکر شد: بیان خاطرات رزمندگان و خانواده های ایثارگر می تواند به خوبی مروج الگوی مناسب فرزندان پاک این مرز و بوم باشد.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با اشاره به توجه ویژه رسانه ها به هویت بخشی جامعه خاطرنشان کرد: رسانه ها ها به عنوان دستگاه مروج  مقاومت وظیفه هویت بخشی خاطرات تاریخی جنگ را در جامعه عهده دار هستند لذا باید با تمام قوا و استفاده از تمام ظرفیت های موجود در این مسیر مثمرالثمر واقع شوند.

قاسمی طوسی با اشاره به اینکه در بخش تحصیلات بانوان بسیار اثرگذار و چشمگیر هستند افزود: با وجود موفقیت بانوان در عرصه های تحصیلی و مدیریتی ۳۰ درصد از میز های مدیریتی باید در اختیار بانوان قراگیرد چرا که در عرصه مدیریت به خوبی کاردان و موثر حاضر خواهند شد.

وی گفت: با توجه به حوزه کسب و کار و همچنین معیشت بانوان سرپرست خانوار و همچنین بدسرپرست مازندران  ۳ طرح مختص به این حوزه در حال اجرا است.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با اشاره به الگوها و فعالان اقتصادی سطح استان اظهار کرد: خوشبختانه با همت مضاعف، امروز بانوان ما در حوزه تولید صنایع تبدیلی و همچنین دریافت تسهیلات مرتبط خودشان به نوعی بنگاه های اقتصادی خرد و کلان را برای خانواده هایشان درسطح استان مهیا کردند و در نهایت با استفاده از ظرفیت های موجود به عنوان الگو و فعال اقتصادی معرفی می شوند.

مسئول بسیج رسانه شهرستان نکا نیز در ادامه بر کیفی سازی برنامه های بسیج رسانه شهرستان تاکید و متذکر شد: با توجه به شعار بسیج رسانه به دنبال ۷۲ تن می گردیم تا با راه اندازی جبهه رسانه ای بر کیفیت برنامه های این حوزه بیافزاییم.

حسین زحمتکش ادامه داد: بسیج رسانه شهرستان نکا از سال گذشته با عضوگیری و کادر سازی کار خود را به صورت رسمی شروع کرده و با ثبت عملکرد بسیار خوب رتبه برتر را در سطح استان مازندران به خود اختصاص داده است.

این مسئول رسانه ای شهرستان نکا در پایان بررسی نقش زنان در دستگاه رسانه ای اموی برای تحقق واقعه عاشورا و همچنین تشریح و ترویج  این امر مهم که دستگاه رسانه ای اموی چگونه توانست از پسر پیامبر در ذهن مردم کافر بسازد را از جمله علل برگزاری همایش راهبردی عاشورا و رسانه در نکا برشمرد.

گفتنی است، در پایان از ناجیان و خادمان صلح و امنیت نکا توسط بسیج رسانه این شهرستان تقدیر و تشکر به عمل آمد.