مدیر عامل دهکده تجاری نیاوران ساری:

مدیرعامل دهکده تجاری نیاوران ساری، با بیان اینکه اعتقاد داریم، شهرستان ساری به عنوان مرکز مازندران قابلیت های بی نظیری دارد گفت: توریسم تجاری یا صنعتی بزرگترین فرصتی است که می تواند در مازندران و ساری ایجاد شود.

به گزارش ونگ وا محمدهوشیارخواه در نشست مشترک اصحاب رسانه و مدیر روابط عمومی و بین الملل شهرداری ساری و مدیرعامل دهکده تجاری نیاوران، با ابراز خرسندی از برگزاری نخستین نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان به میزبانی ساری، گفت: برگزاری نمایشگاه در فضای دهکده_تجاری_نیاوران فرصت مناسبی است تا علاوه بر حضور تولیدکنندگان بخش های مختلف صنعت ساختمان، در شرایط کنونی اقتصادی کشور، سرمایه گذاران مختلف این عرصه را نیز به نمایشگاه دعوت کنیم.

وی افزود: نخستین نمایشگاه تخصصی بین المللی صنعت ساختمان از اول_آبان لغایت چهارم_آبانماه در محل نمایشگاهی ساری واقع در دهکده_تجاری_نیاوران برگزار می شود.

مدیر اجرایی نخستین نمایشگاه تخصصی بین المللی صنعت ساختمان،گفت که تمامی تجهیزات، امکانات و مصالح ساختمانی مربوط به صنعت ساختمان و تکنولوژی های وابسته به آن در این نمایشگاه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می گیرد.

در ادامه این نشست، رضا_منصوری مدیرعامل دهکده تجاری نیاوران ساری، شرایط سخت اقتصادی که برای اکثر تولیدکنندگان و اهل کسب و کار در کشور به وجود آمد را مورد اشاره قرار داد و گفت: در طی سالهای اخیر فضای کسب و کار به اهلش سپرده نشده و کسانی به عرصه اقتصادی راه پیدا کردند که اطلاعات و دانش آن را نداشتند.

وی با تاکید بر اینکه برنامه ریزی های اقتصادی و کسب و کار ما حداقل بایستی ۲۰تا ۵۰سال آتی را هم پاسخگو باشد، افزود: برنامه ریزی ها در بخش های اقتصاد، سیاست و کشورداری و… باید دارای چشم اندازی ۱۰تا ۱۵ساله باشد تا به نتیجه برسد.

مدیر مرکز نمایشگاهی ساری، در بخش دیگری، با اشاره به دستاوردهای برخی کشورها همچون چین در عرصه کشاورزی و تولید موادغذایی گفت: جنگ جهانی سوم ، جنگ اقتصادی است و ایران هم پل پیروزی شناخته شده است.

منصوری، در ادامه با بیان اینکه ما می توانیم در کشور منطقه لجستیک تعیین کنیم، گفت: امروز دنیا به سمت لجستیک اداری رفته است، این لجستیک اداری باید بندر، فرودگاه، جاده و .‌…داشته باشد ضمن اینکه مازندران دارای ویژگی های طلایی است که باید قدر آن دانسته شود.

وی، خاطر نشان کرد: مازندران مشکل ریزگردها و آب ندارد در عین حال منطقه امنی برای سرمایه گذاری است.

مدیرعامل دهکده تجاری نیاوران ساری، با بیان اینکه اعتقاد داریم، شهرستان ساری به عنوان مرکز مازندران قابلیت های بی نظیری دارد گفت: توریسم تجاری یا صنعتی بزرگترین فرصتی است که می تواند در مازندران و ساری ایجاد شود.

منصوری در ادامه تصریح کرد: ساری قابلیت آن را دارد تا مرکزلجستیکی در آن ایجاد شود.

وی، به موانع و چالش های صادراتی اشاره کرد و افزود: کشور و مردم ما توسط برخی خودی ها و غیرخودی ها بد معرفی شده است در عین حال در بخش تولید، بسته بندی محصولات حداقل ۴۰سال از دنیا عقب تر هستیم ولی اعتقاد داریم شهرستان ساری قابلیت تامین ۶۰درصد محصولات چوب و آهن روسیه را دارد ولی متاسفانه یک درصد سهم لجستیکی آن را نداریم.

مدیرعامل دهکده تجاری نیاوران، در خاتمه با اشاره به امکانات و شرایط مناسبی که در دهکده تجاری نیاوران ساری برای عرضه و نمایش محصولات داخلی و خارجی در ۵۰هزار متر سالن نمایشگاهی فراهم شده است بر لزوم بهره گیری از ظرفیت های موجود در جهت رونق بخشی به اقتصاد و سرمایه گذاری در منطقه تاکید کرد.

در ادامه قاسم قاسمی عضو شورای شهر ساری اظهار کرد: در شهر ما سرمایه گذاران زیادی هستند. بنا به دلایلی در کشورهای دیگر سرمایه گذاری می کنند و پای کار نمی آیند. انها در زمینه های مختلف فعال هستند اما مورد حمایت قرار نمی گیرند.

وی با اشاره به اینکه از سرمایه گذاران در شهر ساری استفاده بهینه نمی شود گفت: برای پیشرفت و آبادانی شهرمان باید هدف های خوبی داشته باشیم و برنامه ریزی درست هم سویی و هم راستایی با اهداف کلان مدیریت شهری میسر است.

قاسمی با بیان اینکه مازندران و ساری روی گسل زلزله قرار دارد خاطر نشان کرد: با زلزله اخیر اهمیت ایمنی ساختمان ها بهتر مشخص شده است.

عضو شوای شهر ساری اظهار کرد: برای کمک به علم صنعت ساختمان و حفظ جان و آثار تاریخی لزوم نظارت بر تولیدات احساس می شود.

پیوستگی صنعت ساختمان با محیط زیست:

وی به وجود محیط زیست زیبا در مازندران اشاره کرد و افزود: باید قدر طبیعت و نعمت های الهی را بدانیم.

لزوم توجه ساختمان های سبز

عضو شورای شهر ساری اظهار کرد: به خاطر شرایط بد اقتصادی به سمت ساختمان سبک می رویم. صنعت گردشگری می تواند یک صنعت پایدار باشد.

وی گفت: نبود معماری صحیح در ساری سبب آسیب های جدی در آن شده است زیرا در نماسازی ساختمان های آن نظم خاصی وجود ندارد و این امر آفت بزرگی در بلند مدت خواهد بود.

قاسمی خاطر نشان کرد: خیابان قارن دارای معماری تاریخی بوده اما دستخوش آسیب های جدی شده است.

عضو شورای شهر ساری تصریح کرد: پیوستگی صنعت ساختمان با محیط زیست امر بسیار مهمی است اما بی توجهی به آن سبب شده ساختمان های همراه و سازگار با محیط زیست وجود نداشته باشد.

قاسمی در پایان به اهمیت ساختمان سبز با توجه به افزایش جمعیت و تاسیسات تاکید کرد.