مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: همزمان با روز جهانی گردشگری هفت مجموعه بوم گردی افتتاح و به لیست تاسیسات گردشگری اضافه می شود.

به گزارش ونگ وا، سیف الله فرزانه با اشاره به افتتاح هفت مجموعه بومگردی همزمان در روز جهانی گردشگری اظهار داشت: این هفت مجموعه در شهرستانهای نکا، سوادکوه، تنکابن و سوادکوه شمالی به لیست تاسیسات گردشگری استان اضافه می شود؛ اظهارداشت: با افتتاح این هفت مجموعه تعداد تاسیسات بومگردی در مازندران به ۹۰ مجموعه می رسد.

وی با اشاره به اینکه ۵ مهرماه روز جهانی جهانگردی و اولین روز از هفته گردشگری که به عنوان گردشگری و تحول دیجیتالی نامگذاری شده است گفت: دوره های آموزشی در راستای تحقق شعار جهانی گردشگری در شهرستان های آمل، ساری، چالوس و رامسر جهت آموزش شاغلان فعال در گردشگری برنامه ریزی شده است.

فرزانه از افتتاح یک موسسه آموزشی گردشگری در شهرستان رامسر خبر داد و یادآور شد: پنج دفتر خدمات مسافرتی و جهانگردی در شهرستانهای ساری، بابلسر، آمل و نور به بهره برداری می رسد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از نواختن زنگ گردشگری در روز چهارم مهر ماه امسال در مدارس مازندران همچون سالهای گذشته نام برد و اذعان داشت: ۵ مهرماه که روز جهانی جهانگردی نامگذاری شده است، بازدید از موزه های استان رایگان است.

وی افزود: در ششم مهر ماه سال جاری روز مراسم پاسداشت روز جهانی جهانگردی به همراه تجلیل از خادمان گردشگری با حضور استاندار در مجموعه هفت درخت تنکابن برگزار می شود و در این مراسم قرار است برگزیدگان و منتخبین بخش خصوصی در تاسیسات گردشگری شامل مراکز اقامتی، واحدهای پذیرایی، دفاتر خدمات گردشگری، راهنماییان گردشگری و جمعی از بازنشستگان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری معرفی و از خدمات ارزنده آنان تقدیر شود.

گفتنی است در این روز بهترین آشپز، مهماندار، خانه دار، پذیرشگر، مدیر فنی، راهنمای تور، دفاتر خدمات مسافرتی استان مازندران معرفی می شوند.