مدیرکل تامین اجتماعی استان مازندران گفت: میزان بدهی معوقه ۹۴هزار و ۸۹۵ کارفرما به تامین اجتماعی در مازندران ۶۴۴ میلیارد تومان است.

سیدعلی اصغر محمودی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در اجرای فراخوان طرح بخشودگی جرایم بیمه ای کارفرمایان در سال جاری ۵ هزار و ۳۴۰ کارفرمای خوش حساب مازندرانی متقاضی برخورداری از این طرح شدند.

وی ادامه داد: از این تعداد متقاضی ثبت شده طرح بخشودگی بیمه، ۴ هزار و ۴۶۴ درخواست تائید و مابقی به دلیل عدم فعالیت و نداشتن شرایط مقرر در بخشنامه مشمول این قانون نشدند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مازندران گفت: از ابتدای امسال تاکنون بدهی تعداد ۳هزار و ۷۷۶ پرونده بخشی تقسیط و بخشی دیگر پرداخت شده که در مجموع ۲۳ میلیارد و ۶۹۱ میلیون تومان وصول شد.

وی با اشاره به وجود ۱۰۳ هزار و ۵۷۷ کارگاه فعال در استان افزود: ۳۹۰هزار و ۲۸۰ کارگر بیمه شده در این کارگاه ها به صورت مستقیم مشغول به فعالیت هستند.

محمودی اظهار داشت: تامین اجتماعی، یک سازمان درآمدهزینه ای است که بدون اتکا به پول نفت و بودجه دولت در سال ۹۷، ماهیانه ۲۰۷ میلیارد تومان در بخش های مختلف به جامعه هدف خود در مازندران پرداخت می کند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مازندران از پرداخت ماهیانه ۲۰۰ میلیارد تومان مستمری به بیش از ۱۳۲هزار خانوار مستمربگیری استان خبر داد.

محمودی به ۲۳هزار و ۶۴۷ بیمه شدگان خاص استان اشاره کرد و اظهار داشت: این افراد به صورت توافقی با سازمان تامین اجتماعی در زمینه های مختلف از جمله بیمه اختیاری، مشاغل آزاد، قالی بافی، رانندگان و غیره قرارداد دارند.

وی ادامه داد: در استان مازندران ۶۶هزار و ۲۲۴ نفر مستمری بگیر بازمانده وجود دارد.

یک میلیون و ۸۸۱ هزار و ۸۰۸ نفر در مازندران زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که این میزان بیش از ۵۷ درصد جمعیت مازندران را شامل می شود.