زنگ نمادین آغاز سال تحصیلی جدید در استان مازندران روز یکشنبه طی مراسمی با حضور استانداری مازندران و جمعی از مسئولان در شهرستان بابلسر نواخته شد و همزمان بیش از ۵۳۰ هزار دانش آموز استان به سر کلاس های درس رفتند.

  امسال در نخستین روز فصل پائیز و آغاز سال بارگیری درخت علم و دانش، هنرستان تازه تاسیس امیرکبیر بابلسر میزبان نواخته شدن زنگ نمادین بود و پس از آن هم با قرائت کلام الله مجید، پیام وزیر آموزش و پرورش قرائت شد.
بر اساس پیش بینی آموزش و پرورش مازندران امسال ۵۳۰ هزار دانش آموز در این استان بر صندلی بیش از ۲۱ هزار کلاس درس تکیه می زنند که از این تعداد حدود ۵۴ درصد در مقطع ابتدایی هستند.
۴۴ هزار دانش آموز مقطع اول ابتدایی استان نیز روز گذشته در مدارس و بر سر کلاس های درس حاضر شدند تا با محیط علم و دانش آشنا شوند.
علیرغم آغاز سال تحصیلی به منظور عدم بازماندگی از تحصیل، بنابر اعلام آموزش و پرورش استان دانش آموزانی که تاکنون برای تحصیل ثبت نام نکرده اند نیز می توانند با مراجعه به مدارس اقدام به نام نویسی کنند.
سال تحصیلی ۹۸-۹۷ نخستین سال اجرای کامل نظام آموزشی جدید با فرمول ۶-۳-۳ است که هم در مقطع نظری و هم فنی و حرفه ای و کار و دانش، به صورت سه ساله برگزار می شود.
در نظام جدید، مقطع پیش دانشگاهی حذف و به جای آن پایه ابتدایی ۶ ساله، متوسطه اول ۳ ساله و متوسطه دوم هم با استقرار پایه دوازدهم برای نخستین بار سه ساله شد.
همچنین در سطح هنرستان فنی و حرفه ای و کار دانش هم پایه دوازدهم مستقر و تحصیل در این مدارس هم سه ساله شده است.
شهرستان ۱۳۰ هزار نفری بابلسر یکی از شهرهای ساحلی و گردشگر پذیر استان مازندران است .
مازندران سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که در پهنای ۳۴۰ کیلومتری ساحل دریای خزر زندگی می کنند.