مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران گفت: کمپین نذری با محوریت کتابخوانی عاشورایی و قیام امام حسین(ع) در استان راه‌اندازی شد و در همه شهرهای استان اجرا می‌شود.

آرزو ولی‌پور امروز در حاشیه اجتماع کتابداران حسینی (عزاداری با بصیرت) در حسینیه شاهزاده حسین اظهار کرد: کتابخانه‌های عمومی مازندران از هر فرصت و مناسبتی برای ترویج و فرهنگ کتابخوانی استفاده می‌کند تا تهدیدها تبدیل به فرصت شود.

وی افزود: در ماه محرم هیات‌های مختلف و مردم به عشق امام حسین(ع) نذری می‌دهند و هر کسی از هیاتی خارج می‌شود یک ظرف غذا بدست دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران تصریح کرد: در کنار نذری دادن‌ها چقدر خوب است تا نذری روح و اندیشه داشته باشیم و کمپین نذری با محوریت کتابخوانی عاشورایی و قیام امام حسین(ع) را در استان راه‌اندازی کردیم و در همه شهرهای استان اجرا می‌شود.

این مسؤول خاطرنشان کرد: امروز در این مراسم کتاب‌هایی با مضمون عاشورایی به مردمی که عبور می‌کنند داده می‌شود.

ولی‌پور با بیان اینکه عزاداری‌ها باید هدفمند باشد، اظهار کرد: مردم ما داستان امام حسین(ع) را به بخشی که با قتلگاه می‌رود، آشنایی دارند و باید مردم را با کتاب‌های عاشورایی آشنا کنیم تا دلیل قیام امام حسین(ع) و مسبب عاشورا را بدانند و این هدف با دوستی مردم با کتاب حاصل می‌شود.

وی افزود: علت نامگذاری مراسم به عزاداری با بصیرت این است که مردم از قبل مطالعه داشته باشند و به آگاهی دست یابند و با خواندن کتاب‌های با مضمون عاشورایی در مراسم حضور پیدا کنند و اشکاهایشان اشک با بصیرت باشد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران بیان کرد: هدف ما این است که یک قدم دانایی و بینش حسینی را از طریق فرهنگ کتابخوانی جلو ببریم و این دینی است که در نظام جمهوری اسلامی باید به آن بپردازیم.

این مسؤول با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی در آستانه چهل سالگی است، ادامه داد: انقلاب جمهوری اسلامی یک انقلاب فرهنگی بود و در انقلاب فرهنگی باید تمام اعضای جامعه و مدیران ما در همه حوزه‌ها باید رویکرد فرهنگی داشته باشند.

ولی‌پور با بیان اینکه باید نیروهای خود را انقلابی تربیت کنیم، گفت: نیروها باید جهادی و انقلابی قدم بردارند و ترویج فرهنگ کتابخوانی که از خواسته‌های به حق و مطالبه مقام معظم رهبری است گام‌های خوبی برداشته شود تا جامعه ما به سمت دانایی و روشنایی حرکت کند و تردید نداریم بخشی از مشکلات مردم به واسطه همین دانایی می‌تواند از بین برود.

فارس