نائب رئیس شورای شهر ساری:

نائب رئیس شورای شهر ساری با اشاره به اینکه بوستان بانوان در فضايي به مساحت ۸/۵ هكتار و با نگاه ويژه به نيازمندي هاي بانوان ساروی در دست احداث است و بزودی تکمیل خواهد شد گفت: محصورسازی فضای آزاد بوستان هزینه زیادی دارد و نیازمند اعتبار کلانی است.

به گزارش ونگ وا، علی اکبر زلیکانی عصر شنبه در نشست با خبرنگاران به پیشرفت نیروگاه زباله سوز ساری اشاره کرد و افزود: قرار است طبق برنامه ریزی های صورت گرفته عملیات عمرانی این پروژه تا پایان سال جاری به اتمام  برسد.

روند اجرایی پروژه زباله سوز ساری امیدوار کننده نیست

وی از روند اجرایی آن ابراز ناامیدی کرد و گفت: اراده ای برای بهره برداری از این پروژه تا پایان سال آینده وجود ندارد.

زلیکانی با بیان اینکه بارها نسبت به روند اجرایی این پروژه اعتراضاتی داشته ام تصریح کرد: همچنین شهردار ساری به نشانه اعتراض جلسه ای که در شهرک صنعتی شماره یک تشکیل شده بود را ترک کرد.

نائب رئیس شورای شهر ساری خاطر نشان کرد: از نظر منابع مالی مشکل خاصی در پروژه نیروگاه زباله سوز ساری وجود ندارد و بنظر می رسد در حوزه اجرای آن ضعف هایی وجود دارد.

در مازندران طرح جامع مدیریت پسماند نداریم

زلیکانی با بیان اینکه اراده ای در پیمانکار برای اجرای این پروژه وجود ندارد گفت: تاخیر در روند اجرا سبب شده تا با توجه به تورم ایجاد شده پیمانکار راضی به ادامه کار نباشد و نسبت به آینده آن امیدوار نیستیم.

وی از آغاز طرح تفکیک زباله در مرکز استان خبر داد و افزود: : قرارداد قبلی مابا پیمانکار جمع آوری زباله، به صورت حجمی است و تاکنون تاثیری روی پرداختی های ما نداشته است و قرارداد جدید به صورت تناژ منعقد می شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه در استان مازندران طرح جامع مدیریت پسماند نداریم تصریح کرد: براساس قانون مدیریت پسماند، زباله های عفونی باید در محل تولید بی خطرسازی و سپس به عنوان زباله معمولی دفن شوند.

زلیکانی یادآور شد: متاسفانه علیرغم پیگیری های صورت گرفته و به دلیل نبود اراده در کارگروه های شهرستانی، سازمان علوم پزشکی به عنوان نماینده و متولی درمان هنوز پای کار نیامده اند و این امر سبب بروز برخی بیماری و انتقال آن می شود.

وی تصریح کرد: شهرداری ها متولی طرح جامع پسماند نیستند و باید پرسیده شود چرا طرح جامع به دهیاری ها، بخشداری ها، شهرداری ها و راهداری ها ابلاغ نشده است.

سازمان عمران به شهرداری ساری بدهکار است

وی با بیان اینکه شهرداری ساری قریب به ۱۰ میلیارد تومان ماهانه حقوق پرداخت می کند گفت: تاکنون پرداخت حقوق کارکنان با تاخیر مواجه نشده است و درحال حاضر سازمان عمران نه تنها از شهرداری طلبکار نیست بلکه به شهرداری بدهکار است.

نائب رئیس شورای شهر ساری به احداث فاز دوم بوستان ملل ساری در فضایی به مساحت بیش از سیصد هکتار اشاره کرد و افزود: همچنین عملیات پروژه لاینینگ به طول ۶٫۵کیلومتر در دست اجرا است.

وی یکی از نتایج اجرای فاز دوم بوستان ملل در حدفاصل مسیر پل کابلی شهید رنجبر تا پل روستای تنگه لته، باز شدن منظر شهری رودخانه در محدوده ی مورد طرح و ایجاد محور سبز حفاظتی در حاشیه رودخانه تجن جهت ارتقاء کیفیت زیست شهری است که همواره مورد توجه تیم مدیریت شهری بوده است.

زلیکانی اظهار کرد: باید پنج میلیارد تومان برای واگذاری اراضی به مستاجران پرداخت کنیم تاکنون منتظر بودیم برداشت محصول در اراضی اجاره ای بوستان صورت گیرد.

این مسئول در ادامه خاطر نشان کرد: استقراركاربری‌های خدماتی مانند رستوران، کافی شاپ، فضاهای متنوع ورزشی و ..در  ساحل زیبای رودخانه تجن تعبیه شده که زمینه‌سازاشتغال جوانان در آینده خواهدبود.

نائب رئیس شورای شهر ساری با اشاره به اینکه بوستان بانوان در فضايي به مساحت ۸/۵ هكتار و با نگاه ويژه به نيازمندي هاي بانوان ساروي در دست احداث است و بزودی تکمیل می شود گفت: محصورسازی فضای آزاد بوستان هزینه زیادی دارد و نیازمند اعتبار کلانی است.

وی با اشاره به اینکه بوستان بانوان ساری یک مجموعه کامل و بی نظیر از امکانات مورد نیاز بانوان خواهد شد، افزود: علاوه بر امکانات  تفریحی و سر گرمی برای بانوان  و کودکان آنها ترتیبی اتخاذ می‌شود تا بتوانند با فراغ خاطر به فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی بپردازند.

نائب رئیس شورای شهر ساری اظهار کرد: شهرداري ساري با الگو برداري از كلان شهرهاي كشور ودر جهت ارج نهادن به مقام زن و رفاه شهروندي بانوان اقدام به ساخت بوستاني ويژه بانوان نموده و در اين بوستان توجه مبسوطی به مطالبات اين قشر شده است.