شهدای گمنام و جاوید اثر جنگ تحمیلی امروز بر دوش مردم مازندران از شهرستان سوادکوه قدم به این استان گذاشتند.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا، استقبال مردم و مسئولان استان شهیدپرور مازندران در نخستین ایستگاه های استقبال از مهمانان سبکبال آسمانی، در شهرستان سوادکوه (پل سفید و زیراب) در میان پیوندی از اشک و عزا بود، تا مازندران در فضای عزای حسینی با ورود این شهدا خاطره ای از عشق عاشورایی و کربلای حسینی به خود بگیرد.
پیکر ۹ تن شهید گمنام و جاوید اثر جنگ تجمیلی با اسقبال مردم شهر پل سفید و زیرآب از مسیر جاده فیروزکوه وارد استان مازندران شد تا پس از استقبال، برای برگزاری مراسم عصر وداع به حسینیه سپاه شهرستان بابل منتقل و مراسم معنوی با حضور مردم ولایتمدار و شهیدپرور این شهرستان برگزار شود.
پیکر این شهیدان امشب به شهر ساری منتقل می شوند و فردا دوشنبه ساعت ۹ صبح از میدان شهدای این شهر تا گلزار شهدای امامزاده یحیی (ع) ساری تشییع می شود.
براساس برنامه ریزی های انجام شده پیکر یکی از شهدا در قائمشهر و ۲ شهید در شهر شیرود ، ۲ شهید در تنکابن و ۲ شهید نیز در دانشگاه آزاد اسلامی نکا به خاک سپرده می شوند.
پیکر ۲ شهید دیگر نیز به ستاد مرکزی سپاه کشور در تهران باز خواهند گشت.
شهید گمنامی که قرار است در حوزه محمدیه قائمشهر خاکسپاری شود ، ۱۸ ساله است و در عملیات رمضان در شرق بصره به شهادت رسید.
۲ شهید گمنام نیز که در دانشگاه آزاد نکا تدفین می شوند به ترتیب ۲۵ و ۱۸ ساله هستند که در عملیات والفجر ۸ منطقه عملیاتی ام الرصاص و عملیات رمضان در شرق بصره به شهادت رسیدند.
همچنین ۲ شهید گمنام ۲۱ و ۲۵ ساله که در عملیات های کربلای ۶ در سومار و کربلای چهار در ام الرصاص به شهادت رسیدند در شهر تنکابن دفن خواهند شد.
شهرستان شیرود نیز میزبان ۲ شهید گمنام است که ۲۴ و ۲۰ ساله می باشند و در عملیات های والفجر ۸ و کربلای ۴ به درجه شهادت نائل آمدند.
تاکنون ۳۱۰ شهید گمنام در ۱۰۵ نقطه استان مازندران خاکسپاری شده‌اند که با ورود این تعداد از شهدا ، مازندران میزبان ۳۱۷ شهید گمنام خواهد شد.
مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است که بیشتر این شهدا در لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا خدمت کردند.