ونگ وا/  سرهنگ دوم مهدی متوسلی فرمانده سپاه شهرستان نکا در نشست خبری در آستانه هفته دفاع مقدس با اشاره به گرامیداشت یاد شهیدان و رزمندگان دوران دفاع مقدس گفت حدود ۳۰۰ برنامه فرهنگی در رده های مختلف و سطوح پایگاهها و … در این هفته برگزار می شود.

وی با اشاره به هدفمند کردن برنامه فرهنگی و یادآوری وصیت نامه شهدا در خصوص موضوعات روز و نیز ملاحظات ماه محرم و عاشورا برنامه های امسال شهرستان را هدفمند تر دانست.

سرهنگ متوسلی از جمله برنامه های روزهای اخیر شهرستان را تشییع و خاکسپاری دو شهید گمنام در شهرستان برشمرد و افزود: دو شهید خوشنام قرار است در دانشگاه آزاد اسلامی نکا تدفین شوند و روزهای ۲۶ و ۲۷ شهریور برنامههای ویژه ای برای این منظور در نظر گرفته شد. وی گفت غروب دوشنبه ۲۶ شهریور مراسم وداع با این شهدا در یادمان شهدای گمنام شهرستان و مراسم تشییع صبح سه شنبه ۲۷ شهریور خواهد بود.

فرمانده سپاه نکا یکی دیگر از برنامه های محوری هفته دفاع مقدس رزمایش اقتدار عاشورایی سپاهیان حضرت محمد (ص) اعلام کرد که در دو مرحله اجرا می شود. اعزام گروههای جهادی برای مناطق محروم، اعزام دو گردان بیت المقدس جهت رزمایش ۲۴ ساعته در منطقه کوهسارکنده و مرحله دوم رزمایش تجمع بزرگ ۳۶ هزارنفری در مرکز استان که از شهرستان ۴۰۰۰ بسیجی شرکت می کنند.