کارگاه آموزشی سومین دوره جام باشگاه کتاب و کتابخوانی کودک و نوجوان برای مربیان و تسهیلگران در نکا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نکا، کارگاه آموزشی سومین دوره جام باشگاه کتاب و کتابخوانی کودک و نوجوان،  برای مربیان و تسهیلگران داوطلب این شهرستان، در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نکا برگزار شد .

 

در این کارگاه که با همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، نهاد کتابخانه های عمومی، آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان نکا برگزار شد، اهداف برگزاری جام باشگاه ها، شیوه راه اندازی و فعالیت باشگاه ها و شیوه نامه دوشنبه های کتابخوانی در مهدکودک ها ابلاغ و اجرا شد.

.

مهدی روحی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نکا در این کارگاه آموزشی و توجیهی یک روزه گفت: کمک به افزایش سرانه مطالعه میان کودکان و نوجوان، تقویت فرهنگ گفتگو و تقویت استدلال و مهارت در بحث و قدرت تحلیل و تفکر انتقادی، عادت دادن دانش آموز برای مراجعه به کتابخانه و کتابفروشی، گسترش فرهنگ همکاری و مشارکت در انجام یک کار گروهی، پیشرفت تحصیلی از راه برنامه ای سرگرم کننده میان کودکان و نوجوانان، کمک به تاسیس و تقویت کتابخانه های کوچک کلاسی، مهدکودکی، کانونی، آپارتمانی، محله ای، مسجدی، ارتباط بین اهل قلم و کودکان و نوجوانان و کمک به گسترش تبلیغ و معرفی کتاب از اهداف برگزاری این دوره بود.

.

روحی همچنین افزود: در این کارگاه ، ثبت نام کودکان و نوجوانان در ٤ رده سنی ٧ تا ٩ سال / ٩ تا ١١ سال /١١ تا ١٤ سال و نوجوانان بالای ١٤ سال از مهر ماه سالجاری آغاز و کلاس ها تا پایان آذر ماه ادامه خواهد یافت و داوری باشگاه ها نیز در دی ماه به انجام  خواهد رسید.

.

وی گفت: در این طرح برای هر یک از کودکان و نوجوان مبلغ ٥٠٠ هزار ریال با تخفیف ٥٠ درصد در کتابفروشی های عضو جام باشگاه ها  برای  خرید کتاب مهیا شده و برای مهدکودک ها به ازای هر یک از اعضاء مبلغ یک میلیون تومان خرید کتاب با تخفیف ٥٠ درصد در نظر گرفته شده است .

.

شایان ذکر است در خلال برگزاری این کارگاه، شرکت کنندگان با همت جمعی به ارائه نقطه نظرات کارشناسانه خود در خصوص تقویت و  ترویج نهضت کتابخوانی پرداخته و به صورت عملی نیز به ارائه راه های مختلف کتابخوانی برای جامعه هدف پرداختند.