استاندار مازندران در یادواره شهدای بادابسر:

     استاندار مازندران از پرداخت ۱۶۷ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت اشتغالزای در ۷۰ روز گذشته به روستاییان استان خبر داد که میانگین روزانه آن حدود ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیارد تومان است.

 محمد اسلامی روز پنجشنبه در یادواره شهدای روستای بادابسر واقع در بخش هزارجریب شهرستان نکا
توسعه برای ایجاد اشتغال و افزایش ماندگاری در روستاها را از جمله سیاست های مهم دولت برشمرد و تاکید کرد که تسهیلات ارزان قیمت هم برای همین منظور پرداخت شده است.
وی راهکار توسعه روستاها و ماندگاری جمعیت در آن را توسعه کسب و کار خرد و متوسط دانست و تاکید کرد که سیاست دولت رفع موانع و مشکلات در این راه است.
اسلامی توسعه پایدار در روستاها را نیازمند بازگرداندن زنجیره تولید روستایی دانست و گفت: فعالیت اقتصادی در روستاها زنجیره ای از بخش های مختلف کشاورزی، دامداری و گردشگری است که در صورت بازگشت به آن علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار، سبب حفظ محیط زیست و ویژگی های فرهنگی خاص روستایی می شود.
استاندار مازندران توضیح داد: زندگی روستایی یک سبک سالم از زندگی با اقتصاد پویا و حفظ آداب و رسوم و سنت ها به همراه معماری است که در چند دهه گذشته مورد غفلت قرار گرفته است.
وی افزود: حتی در تنوع تولید محصولات و درآمد در روستاها هم با کنار گذاشته شدن زنجیره تولید غفلت شده است و متاسفانه اقتصاد روستایی که ترکیبی از بخش کشاورزی، دامداری، مرغداری، زنبورداری و غیره بود در بسیاری از مناطق به فراموشی سپرده شد که باعث از دست رفتن درآمد روستاییان شده است.
اسلامی همچنین از عقب ماندگی روستاهای هزارجریب در بعضی از زمینه های زیرساختی مانند راه، آب و برق انتقاد کرد و اظهار داشت: این مشکلات بررسی شده و تلاش داریم تا با برنامه مدون در چهلمین سال انقلاب، برای توسعه بیشتر روستاها و رفع مشکلات با کمک فرمانداران، بخشداران، دهیاران و شوراها گام های اساسی برداشته شود.
استان مازندران بیش از ۲ هزار روستا دارد و بر اساس آمارهای رسمی در سه ماهه امسال با پرداخت تسهیلات اشتغالزای روستایی بیش از چهار هزار شغل در این مناطق ایجاد شد.
بخش محروم هزارجریب نکا با داشتن ۶۳ روستا و چهار هزار و ۴۰۰ خانوار، حدود ۱۶ هزارنفر جمعیت دارد.