مدیرعامل آبفاشهری مازندران گفت: ۹ طرح آبرسانی با اعتبار ۱۶۹ میلیارد ریال و برخورداری ۳۵ هزار خانوار از مزایای آن در استان مازندران در هفته دولت، افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز شد.

* کلنگ زنی مجتمع آبرسانی سوادکوه

به گزارش شرکت آب وفاضلاب شهری مازندران، مهندس ذاکری افزود: به منظور تامین آب شرب بهداشتی در مواقع بارندگی و جلوگیری از گل آلود شدن آب چشمه و رفع آلودگی احتمالی کلنگ مجتمع آبرسانی سوادکوه در هفته دولت به زمین زده شد.

وی، تصریح کرد: در این مجتمع تصفیه خانه چشمه دراسله با ظرفیت ۱۰۰ لیتردر ثانیه به همراه حوضچه های آبگیر، ته نشینی و زلال سازی و گندزدایی ، سوله برای نصب فیلترهای شنی تند و ایستگاه پمپاژ به مساحت ۴۰۰ مترمربع و مخزن جمع کننده به حجم ۵۰۰ مترمکعب احداث می شود.

*آبرسانی به شهر قائم شهر

مدیرعامل آبفاشهری مازندران، اظهار داشت: در راستای افزایش توان تامین و مقابله با کمبود آب، احداث خط انتقال برای انتقال آب چاه و منابع تامین به مخزن ذخیره، یک حلقه چاه با آبدهی ۵۰ لیتر در ثانیه به همراه ۷۰۰ متر خط انتقال آب افتتاح شد.

* مجتمع آبرسانی سیمرغ

وی، به بهره برداری از مجتمع آبرسانی سیمرغ در هفته دولت اشاره و تصریح کرد: در این طرح یک حلقه چاه با آبدهی ۶۰ لیتر در ثانیه حفر وتجهیز و ۲۰۰ متر خط انتقال آب احداث شد.

مهندس ذاکری هدف از اجرای این طرح را افزایش توان تامین به منظور مقابله با کمبود آب و احداث خط انتقال آب جهت انتقال به مخزن ذخیره عنوان کرد.

* آبرسانی به شهر فریدونکنار

مدیرعامل آبفاشهری مازندران با بیان اینکه در راستای افزایش کیفی آب استحصالی از منابع تامین با حذف آلاینده ها، طرح آبرسانی به شهر فریدونکنار افتتاح شد، گفت: در این طرح ۶ فیلتر برای حذف آهن و منگنز با استفاده از زئولیت و دو عدد هیدروسیکلون و شیرهای کنترلی مربوطه نصب شد.


*
آبرسانی به شهر شیرود

مهندس ذاکری، افزایش توان تامین به منظور مقابله با کمبود آب در منطقه لپاسر و شرق شهر شیرود و نیز ارتقای کیفی آب استحصالی با رعایت استانداردهای موجود را از جمله اهداف افتتاح طرح آبرسانی به این شهر دانست و تصریح کرد: در این طرح تجهیز یک حلقه چاه با آبدهی ۲۵ لیتر در ثانیه ، احداث مخزن ۵۰ مترمکعبی بتنی اجرا و برج هوادهی و دو عدد فیلتر جهت حذف آلاینده ها و بوی نامطبوع با استفاده از زئولیت و کربن اکتیو و تابلو برق و پمپ و منصوبات نصب شد.

* اصلاح و توسعه شبکه آبرسانی

وی، ضمن اشاره به اجرای ۳۰ کیلومتر توسعه شبکه آبرسانی در سطح استان مازندران، هدف از این طرح را تامین آب شرب سالم و بهداشتی و ارائه خدمات در نواحی فاقد شبکه و مناطقی که آبرسانی به آن در حوزه وظایف این شرکت قرار دارد، عنوان کرد و افزود: به منظور تامین آب مورد نیاز با فشار مناسب ، تعویض لوله های فرسوده در اقطار نامناسب و کاهش هدر رفت آب، ۲۱ کیلومتر شبکه آبرسانی اصلاح شد.

مدیرعامل آبفاشهری مازندران، از اجرای طرح آبرسانی به بهشهر و کیاسر خبر داد و گفت: در راستای افزایش توان تامین و برخورداری ساکنان مناطق شرقی و مرکزی و بهره برداری از مخزن ۵۰۰۰ متر مکعبی زیروان و تکمیل زون بندی شهر، احداث سازه ایستگاه پمپاژ، خرید و نصب دو دستگاه پمپ و منصوبات در بهشهر انجام و در کیاسر نیز به منظور افزایش کیفی آب استحصالی از منابع تامین، ایستگاه پمپاژ و ایستگاه تزریق آب نمک احداث، سه عدد فیلتر شنی، سیستم گندزدا به روش آب ژاول و برج هوادهی نصب شد.

مدیرعامل آبفاشهری مازندران با بیان اینکه مفتخریم در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به سال “حمایت از کالای ایرانی” نامگذاری شده با تلاش، همکاری و تعامل مسئولان ملی و استانی، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، کارکنان متعهد شرکت و مشارکت مردم، طرحهای آبرسانی و فاضلاب را به اجرا در آوریم، خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری مشترکین در مدیریت مصرف آب و نصب وجاری سازی انشعاب فاضلاب، گامی موثر در برخورداری مردم عزیر استان از نعمت آب و نیز حفظ محیط زیست برداشته شود.