مهندس اسلامی که در پایان نشست مشترک استانداران ولگاگراد و مازندران در جمع رسانه سخن می گفت، یادآور شد: سرعت بخشیدن به روند تبادلات بین دو استان مازندران و ولگاگراد از جمله حمل و نقل؛ مهم‌ترین بخش تفاهمات صورت گرفته فی مابین است. ‎

      استاندار مازندران، گفت: سرعت بخشیدن به روند تبادلات بین دو استان مازندران و ولگاگراد از جمله حمل و نقل؛ مهم‌ترین بخش تفاهمات صورت گرفته فی مابین است.

به گزارش روابط عمومی استانداری، محمد اسلامی در نشست خبری که در پایان نشست مشترک استانداران ولگاگراد فدراسیون روسیه و مازندران جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، سرعت بخشیدن به روند تبادلات بین دو استان مازندران و ولگاگراد از جمله حمل و نقل؛ را مهم‌ترین بخش تفاهمان صورت گرفته فی مابین دانست و یادآور شد: دسترسی سریع تر، آسان‌ترو ارزان‌تر برای تجار، خط کشتیرانی منظم، پروازهای منظم، استفاده از خط ریلی موجود که مازندران را به روسیه متصل می کند، زیرساخت هایی هستند که حجم تفاهمات و همکاری‌ها را می تواند گسترش دهد.

استاندار مازندران با بیان این که حجم مبادلات دو کشور به نحوی که امروز پایه گذاری شد می تواند به سرعت رشد و توسعه پیدا کند، افزود: با توجه به عزم دو طرف؛ معتقدم هدف ۲۰۰ میلیون دلاری مبادلات تجاری فی مابین را پست سر خواهیم گذاشت.

اسلامی با اشاره به این که کمیسیون مشترک اقتصادی بین دو کشور و کمیسیون مشترک مجلس دومای روسیه و مجلس شورای اسلامی بر همکاری مشترک اقتصادی تاکید موکد دارند، عنوان نمود: ، تفاهم‌نامه میان دو استان مازندران و ولگاگراد در راستای این تأکید منعقد شده است.

مقام عالی دولت در مازندران، تفاهمات صورت گرفته بین دو استان مازندران و ولگاگراد را آغاز حرکت مشترک برای تعامل و توسعه روابط دانست و یادآور شد: ولگاگراد و مازندران با هدف دسترسی به بازار یکدیگر و یا برای ترانزیت کاهای صادراتی و وارداتی برنامه ریزی می کنند.

استاندار مازندران تفاهم‌نامه بین دو استان را نقطه عطف و آغاز همکاری تلقی نمود و اظهار داشت: سرفصل‌ها و محورها برای آغاز همکاری‌ها شناخته شده است و‌ هیئت‌ها از ظرفیت‌های یکدیگر آگاه شده‌اند که گامی به سمت تبدیل تفاهم‌نامه‌ها به قرارداد همکاری است. وی در اشاره به تراز اقتصادی دو استان مازندران و ولگاگراد، خاطرنشان ساخت: اگر غلات و دانه‌های روغنی نقطه قوت ولگاگراد است، در مازندران نیز مرکبات، کیوی و محصولات لبنی و شیلاتی می‌تواند برای بالانس تراز اقتصادی نقش داشته باشد.

استاندار مازندران، افزود: با استاندار ولگاگراد به این تفاهم رسیدیم که معاونان دو استاندار روند اجرا و پیشرفت تفاهم نامه ها را پایش کنند و موانعی که برای پیشرفت همکاری رخ می دهد را گزارش دهند و تکالیف خود را برای رفع آن‌ها دریافت کنند.

استاندار ولگاگراد روسیه در نشست خبری؛

ظرفیت بالایی را در استان های مازندران و ولگاگراد برای همکاری و توسعه مناسبات می بینم

اندری بوچاروف، در نشست خبری که در پایان نشست مشترک استانداران ولگاگراد و مازندران برگزار شد، افزود:ظرفیت بالایی را در دو طرف برای همکاری و توسعه مناسبات می بینم و در نشست با بخش دولتی و خصوصی مازندران، محور همکاری ها را مشخص کردیم. ‎

استاندار ولگاگراد روسیه، گفت: ظرفیت بالایی را در دو طرف برای همکاری و توسعه مناسبات می بینم و در نشست با بخش دولتی و خصوصی مازندران، محور همکاری ها را مشخص کردیم.

به گزارش روابط عمومی استانداری، اندری بوچاروف در نشست خبری که در پایان نشست مشترک استانداران ولگاگراد فدراسیون روسیه و استان مازندران جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، با بیان این که تفاهم نامه یی که بین دو استان امضاء شد پایه همکاری ما خواهد بود، افزود: ظرفیت بالایی را در دو طرف برای همکاری و توسعه مناسبات می بینم و در نشست با بخش دولتی و خصوصی مازندران، محور همکاری ها را مشخص کردیم.

وی با بیان این که برای تقویت تعاملات، تصمیماتی خواهیم گرفت، عنوان نمود: باید هدف گذاری های صورت گرفته را با توجه به مشکلات موجود با جدیت دنبال نماییم.

بوچاروف سهم صادرات استان ولگاگراد از طریق بندر امیرآباد را ۷ درصد عنوان کرد و آن را قابل ملاحظه دانست و گفت: برنامه های خوب و موثری با استاندار مازندران برای افزایش این سهم در آینده داریم.

استاندار ولگاگراد با اشاره به این که امروز زیرساخت های خوبی را در بندر امیرآباد ملاحظه کردم که در حال توسعه است و این، نقطه ای مهم برای توسعه روابط است، یادآور شد: چشم انداز خوبی پیش روی ماست و باید از ظرفیت بندر امیرآباد بدرستی استفاده کنیم.

گفتنی است، اندری بوچاروف که روز سه شنبه ۳ی ام مرداد در راس هیئتی ۴۰ نفره برای سفر یک روزه وارد مازندران شد، در پایان این سفر با مهندس اسلامی، استاندار مازندران دیدار، گفتگو و یادداشت تفاهم همکاری امضا نمود.

استاندار ولگاگراد در این سفر هم چنین از ظرفیت ها و قابلیت های منطقه ویژه اقتصادی بندر امیر آباد بهشهر بازدید نمود و با فعالان اقتصادی استان دیدار و گفتگو کرد.

وی در پایان این سفر همراه با استاندار مازندران در جمع رسانه ها حاضر شد و به پرسش های ا‹ان پاسخ گفت.