استاندار مازندران گفت: کشت فندق در شرق استان گسترش یابد زیرا سازگار با محیط بوده و جواب داده است.

محمد اسلامی شامگاه جمعه در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره انجیر گلوگاه با بیان اینکه کشت فندق در شرق استان مازندران گسترش یابد که سازگار با محیط بوده و جواب داده است افزود: مازندران سرزمین ارزشمند و گوهربار است و دارای مردم تلاشگر است و دلیلی برای مشکلات معیشتی نیست و نباید جوان بیکار داشته باشیم.

استاندار مازندران بیان داشت: باید نگاه به زندگی و نوع انتظارات مان را به صورت اساسی تغییر دهیم؛ انتظار برای استخدام در دستگاه دولتی سزاوار نیست و دستگاه دولتی جای جذب ندارد اما دولت، ظرفیت سازی کرد تا مردم به سمت کارآفرینی هدایت شوند که در لوایح،قانون، بودجه و شیوه نامه آمد.

وی با بیان اینکه نیروهای ما و جوانان باید علم و دانش را با فرصت کارآفرینی عجین و تحول ایجاد کنند به کشت انجیر در گلوگاه اشاره و اضافه کرد: گسترش کشت انجیر باید فرآوری شود تا ارزش افزوده مناسب حاصل شود.

این مسئول گفت: افرادی که در فرآوری سرمایه گذاری کنند با دریافت تسهیلات ارزان قیمت می توانند در اقتصاد اثرگذار بوده و توسعه ایجاد کنند و از سرمایه گذاران در این بخش استقبال می شود.

وی افزود: ایده های خلاق، کوشش، پیگیری و دنبال کردن امور، اقتصاد را فعال می کند و افراد تحصیل کرده باید با دوراندیشی برای توسعه از این ایده ها استفاده کنند و مازندران در زمینه اینترنت رتبه اول کشور را داراست و در پست و اینترنت رتبه برتر هستیم و می توان از این ظرفیت و زیرساخت برای توسعه کسب و کار استفاده کرد.

استاندار مازندران بیان داشت: سازوکار تسهیلات ارزان قیمت راهی برای خاتمه دادن بیکاری است که با کمک مردم می توان دغدغه بیکاری را کاهش و معیشت مطلوبتر را ایجاد و فراهم کرد و فضایی باید در جامعه ایجاد شود تا با وحدت و همدلی با کار، تولید، تلاش و مدیریت مصرف از این بحران و توطئه اقتصادی دشمنان عبور کنیم.

این مسئول یادآور شد: ما باید با اتحاد ایجاد و فرصت ها را حفظ کنیم و کشورمان را به بالاترین تراز قدرت اقتصادی برسانیم.

استاندار مازندران خاطر نشان کرد: ما نیاز نداریم که نفت بفروشیم بلکه باید از ظرفیت های اقتصادی مختلف در سطح استان و کشور برای توسعه اقتصادی استفاده کنیم و جهت گیری توسعه به سمت مصرف بهینه انرژی، تولید مقیاس انبوه و کسب و کار جدید است.

وی گفت:سه هزار میلیارد تومان طرح در دو هفته گذشته در مازندران ایجاد و افتتاح شد تا در توسعه همه جانبه اثرگذار باشد.

اسلامی گفت: مازندران در بهبود کسب و کار رتبه اول را دارد و باید سرمایه گذار جذب و اشتغال ایجاد کنیم و با هدف گذاری به سه هزار میلیارد صادرات سال ۱۴۰۰برسیم و کارآفرینی مورد توجه خاص قرار گیرد./مهر