عزیزالله مهدیان گفت: پیش‌بینی می‌شود در یک برنامه زمانبندی تا سال ۱۴۰۵ ، ۷۰ درصد از واحدهای مسکونی روستایی در کل کشور مقاوم سازی شود.

مقاوم‌سازی 70 درصد خانه های روستایی کشور تا سال 1405 معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن با بیان اینکه تاکنون ۴۰ درصد از واحدهای مسکونی روستایی در برابر حوادث مقاوم سازی شده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود در یک برنامه زمانبندی تا سال ۱۴۰۵ ، ۷۰ درصد از واحدهای مسکونی روستایی در کل کشور مقاوم سازی شود.

به گزارش عصرایران، عزیزالله مهدیان نشست بررسی روند اجرایی بافت فرسوده دوگنبدان اظهار کرد: سالانه ۲۰۰ هزار واحد تسهیلات مسکن روستایی از سوی دولت برای نوسازی و بهسازی به صورت قرض‌الحسنه به روستاها  تخصیص داده می‌شود.

وی افزود: قریب بر ۵۰ هزار واحد روستایی دیگر در قالب بازسازی مناطق حادثه دیده  تسهیلات مسکن روستایی اختصاص داده می‌شود.

مهدیان با بیان اینکه قریب بر ۵ میلیون  ۲۰۰ واحد مسکن روستایی در کل کشور وجود دارد، عنوان کرد: تا کنون تعداد ۲ میلیون ۲۰۰ واحد مسکن روستایی در کل کشور  نوسازی و بازسازی شده است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در کشور با بیان اینکه تا کنون ۴۰ درصد از واحدهای مسکونی روستایی در کل کشور در برابر حوادث مقاوم سازی شده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود در یک برنامه زمانبندی تا سال ۱۴۰۵ ، ۷۰ درصد از واحدهای مسکونی روستایی در کل کشور مقاوم سازی شود.

این مسوول اذعان کرد:  امسال تعداد ۲۰۰ هزار واحد جهت مقاوم سازی تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی دریافت خواهند کرد.

وی اظهار کرد: این مبالغ به استانها و بانک‌های عامل  در جهت دریافت  تسهیلات مسکن روستایی ابلاغ شده است.

مهدیان  ادامه داد: در سال جاری مبلغ ۵ هزار میلیارد تومان جهت نوسازی مسکن‌های روستایی اختصاص داده شده است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن در ادامه ابراز کرد: امسال  مبلغ دو هزار و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات در جهت بازسازی واحدهای مسکونی حادثه دیده در کرمانشاه در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه در استان کهگیلویه و بویراحمد ۹۰ هزار  واحد مسکن روستایی وجود دارد اشاره و بیان کرد:  در حال حاضر تعداد ۴۰ هزار واحد مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد که معادل ۴۷ درصد است در این استان مقاوم سازی شده است.

مهدیان عنوان کرد: این تعداد واحدها با دریافت تسهیلات ۲۵ میلیون تومان مقاوم سازی شده است.