استاندار مازندران گفت : با توجه به اینکه استان مازندران در حاشیه دریا قرار دارد ، اقتصاد دریا محور برای ما اصل است و توسعه خزر باید با قوت پیش برود.

  محمد اسلامی شنبه شب در نشستی با حضور وزیر جهاد کشاورزی با تولیدکنندگان بخش کشاورزی و طیور شرق مازندران در شهرستان گلوگاه افزود : باید موانع صادرات را از مسیر خزر و مسیرهای مختلف دیگر برطرف کرد تا راه برای توسعه همه جانبه صادرات هموار شود.
وی اظهار داشت : توسعه همه جانبه نیازمند راههای مختلف زمینی ، ریلی ، دریایی و هوایی است و اکنون خطوط هوایی خاص ایجاد شده است که هواپیمایی وارش مولود جدید مازندران است.
اسلامی با بیان اینکه توسعه بندر و استفاده از ظرفیت آن با وجود کشتی های رورو ریلی ، ظرفیت اسکله و یخچال صادراتی و سهم بازار منطقه شمال، ظرفیت بی نظیری است که باید از آن استفاده شود.
** تهیه سند توسعه صنعت طیور
استاندار مازندران همچنین بر ضرورت توجه ویژه به صنعت طیور در استان تاکید کرد و گفت : باید سند توسعه صنعت طیور از سوی انجمن مربوطه تهیه و این صنعت نوسازی و پیشرفته شود.
وی افزود : با استفاده از این سند توسعه از زنجیره ارزشی تولیدات حمایت و تسهیلات ارزان قیمت تخصیص می یابد تا تولید در مقیاس بزرگ انجام و برند سازی شود.
نماینده عالی دولت در استان گفت : بازار صادراتی ، رمز توسعه و بهره وری تولید است و اقتصاد پایدار در گرو بازار پایدار است و اگر تولید کننده وارد بازار رقابتی نشود ، تولید کننده نیست.
وی افزود : امروز تهاجم به پول ملی و ارزش ملی ما انجام شده است و باید ارزش پول ملی را حفظ کنیم و برای مقابله با دشمن در این بخش وظیفه سنگین و مسئولیتی سختی برعهده داریم.
اسلامی گفت : ناتوان کردن و صفر کردن ریال مهم ترین هدف دشمن است و باید با افزایش بهره وری و کارآیی و حذف هزینه های غیر ضروری ، قدرت پایداری خود را برای رشد اقتصادی حفظ کنیم و نیازمند فعالیت فعالان اقتصادی هستیم.
** ضرورت استقلالب صندوق بیمه از مدیریت بحران
نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی هم گفت : تا زمانی که صندوق بیمه مستقل از مدیریت بحران نشود، نمی توان به تقویت این بخش و بیمه محصولات کشاورزی امیدوار بود.
علی محمد شاعری افزود یکهزار و ۳۰۰ میلیارد تومان جایزه صادراتی را مجلس تصویب کرده است و بخش کشاورزی در کنار صنعت و خدمات باید در این بخش تلاش کرده و سهم خود را به دست آورد و از بخش خصوصی و سرمایه گذاران در این بخش حمایت کند.
وی گفت : باید تفاوت قیمت تمام شده تولید داخلی با بازار هدف در خارج از کشور با جایزه های صادراتی تامین شود و در این بخش باید دقت نظر بیشتری انجام شود.
وزیر جهاد کشاورزی سفر یک روزه اش را به مازندران برای بازدید و افتتاح تعدادی از طرح های بخش کشاورزی صبح شنبه آغاز کرد.
بازدید از مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج در آمل، افتتاح پروژه ۵۵۰ هکتاری تجهیز و نوسازی شالیزارها در سیمرغ، بازدید از پایانه صادرات محصولات کشاورزی و پایانه صادرات محصولات شیلاتی در جویبار، بازدید از گلخانه تولید لیموترش در بهشهر و بازدید بزرگترین کشتارگاه صنعتی طیور در گلوگاه از برنامه های حجتی بوده است ./ ایرنا