مدیرکل ورزش و جوانان مازندران اعلام کرد

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران گفت: حدود ۴۰ ورزشکار و مربی مازندرانی مجوز همراهی تیم ملی را بدست آوردند که کاروان پر غرور جمهوری اسلامی ایران را در هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی همراهی می‌کنند.

به گزارش ونگ وا به نقل از فارس حبیب حسین‌زادگان اظهار کرد: اتفاقات خوشی در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا-پالمبانگ در انتظار مردم کشورمان است و ورزشکاران این خطه هم آماده هستند تا نمایش درخشان دیگری را ثبت کنند.

وی تصریح کرد: از ۵۰۰ روز قبل از این پیکارها ستاد ویژه بازی‌های آسیایی در اداره کل ورزش و جوانان مازندران تشکیل شد که وظیفه آن پشتیبانی‌های انگیزشی و فنی برای یکایک قهرمانانی بود که در این پیکارهای بزرگ آمادگی حضور داشتند.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران بیان کرد: در ابتدا پس از جلسات پردامنه با هیات‌های ورزشی فهرستی از ورزشکاران پر امید مازندران برای شرکت در بازی‌ها تهیه شد و سپس بر اساس اهمیت و اولویت رشته‌ها و قهرمانان برای حضور موفق آنان برنامه‌ریزی شد.

این مسؤول با اشاره به اشتیاق مردم مازندران به نمایش درخشان ورزشکاران خود در بازی‌های آسیایی ادامه داد: ۳۵ ورزشکار استان مجوز همراهی تیم ملی را بدست آوردند که در کنار مربیان و داوران حدود ۴۰ مازندرانی کاروان پر غرور جمهوری اسلامی ایران را در هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی همراهی می‌کنند.

حسین‌زادگان با قیاس حضور کمی قهرمانان این دیار در کاروان بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ گفت: در دوره گذشته ۲۶ ورزشکار استان به این رویداد در اینچئون ۲۰۱۴ اعزام شده بودند که علاوه بر برتری کمی انتظارمان بر این است از نظر کیفی نیز عملکرد مطلوبی داشته باشند و بهترین دستاورد را برای ایران اسلامی بدست آورند.

وی تاکید کرد: این میزان پیشرفت را در تعدد رشته‌ها و شهرستان‌های دارای ورزشکار در بازی‌های آسیایی نیز می‌توان دید به گونه‌ای که در این دوره از ۱۶ رشته و ۱۰ شهرستان ورزشکار داریم در حالی که در دوره پیشین از ۱۵ رشته و ۹ شهرستان در قالب کاروان ایران اعزام شده‌اند.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران گفت: در کاروان ایران نفرات شناخته شده‌ای از مازندران نظیر بهداد سلیمی و حسن یزدانی دو فاتح المپیک در رشته‌های وزنه‌برداری و کشتی نیز شرکت دارند که انتظار می‌رود تعداد مدال‌های طلای ورزش استان نیز قابل ملاحظه باشد.

این مسؤول تدارکات را برای تیم‌های اعزامی مناسب خواند و افزود: تلاش وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک همسو و یکجانبه بوده و بی‌شک هیچگاه چنین هماهنگی پیش از یک رویداد در ورزش ایران به چشم نخورده است که می‌تواند زمینه حضوری موفق توسط دلاوران کشورمان در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ باشد.

حسین زادگان در پایان گفت: به یقین در صورت کسب نشان‌های ارزشمند، قدردانی مناسبی هم تدارک دیده می‌شود تا از افتخار آفرینانی که برای همیشه نام‌شان در تاریخ ثبت می‌شود تجلیل کرده باشیم.