مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- ساری گفت: با اجرا و انجام به موقع طرح های آبخیزداری، جان و مال مردم شرق مازندران در برابر سیل ایمن شد.

به گزارش ونگ وا، سید محسن موسوی تاکامی، ظهر یکشنبه در آیین تکریم و معارفه رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بهشهر افزود: با اجرای طرح های آبخیزداری جان و مال مردم شرق استان برابر سیل ایمن شد و اکنون در شرق مازندران و به خصوص در شهرهای بهشهر و نکا که از مشکلات عدیده سیل در سال های گذشته برخوردار بودند؛ رها شدیم.

وی اظهار داشت: شهرستان بهشهر با توجه به سیل سال ۹۰ و کشته شدن تعدادی از هموطنان در این سیل، با مشکلات حادی روبرو بود که با اجرای به موقع طرح آبخیزداری و انجام سد سرشاخه گیر اکنون ایمنی ایجاد شده است.

وی با اعلام اینکه حفاظت از مهمترین ماموریت های ما در منابع طبیعی است؛ گفت: حفاظت از عرصه های ملی و منابع طبیعی از وظایف مهمی است که برعهده داریم و بزرگترین امر حفاظت، اطفای حریق است که در این ایام باید رعایت شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- ساری گفت: با توجه  به شرایط جوی، تغییرات اقلیمی و افزایش دمای هوا، باید همواره آمادگی کامل برای بروز احتمالی حریق را داشته باشیم و برای بهتر مدیریت کردن اطفاء حریق احتمالی، از تمامی ظرفیت ها استفاده شود و مناطق و نقاط بحرانی حریق شناسایی و با وجود حداقل امکانات، مقدمات ایمنی و اطفاء برای شرایط آتش سوزی برنامه ریزی و فراهم شود.

موسوی تاکامی همچنین با اشاره به بحران آب و مصرف خارج از استاندارد آن در کشور ما گفت: متاسفانه بیلان سفره های زیرزمینی ما منفی است و با بحران جدی آب روبرو هستیم و اجرای عملیات آبخیزداری می تواند مهمترین عملیات برای جبران بحران آب باشد.

وی افزود: برای اجرای طرح آبخیزداری در کشور و رفع بحران آب، ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار در کشور اختصاص یافته است که بخشی از این اعتبارات هم به استان مازندران اختصاص یافته است و برای جبران کمبود آب و تامین آب سفره های زیرزمینی برای بخش کشاورزی و خدمات اختصاص می یابد.

موسوی تاکامی گفت: های آبخیزداری و تنفس جنگل، گامی برای جلوگیری از بحران کمبود آب است و تنفس جنگل هم امری قانونی است که توسط نمایندگان مردم در خانه ملت مصوب و اجرایی شده است و ما هم این طرح را پذیرفته ایم تا بخشی از بحران آب با تقویت سفره های زیرزمینی رفع شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- ساری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای پروژه های کاداستر یادآور شد: این طرح به منظور تسریع و تسهیل بحث حفاظت و مالکیت عرصه های ملی، از جمله کارهای اولویت دار و یکی از مهمترین ماموریت های ما است که باید با دقت کامل و تمام و کمال در استان اجرایی شود.

موسوی تاکامی با تاکید بر تکریم همکاران و ارباب رجوع گفت: در کنار جدیت در مدیریت، برخورد موثر و جدی با متخلفان و روی گشاده و تواضع در مقابل همکار و ارباب رجوع باید در ادارات منابع طبیعی نهادینه شود و از برخورد قهری پرهیز شود.

در این مراسم با تقدیر از زحمات علی باقری رییس سابق منابع طبیعی بهشهر، سید نقی عزیزی به عنوان رییس جدید این اداره معرفی شد.