مدیرعامل آبفای شهری مازندران:

 مدیر عامل آبفای شهری مازندران کمبود آب شرب شهرستان جویبار را مربوط به استفاده آن در مصارف کشاورزی اعلام کرد.

به گزارش ونگ وا به نقل از مهر، ذبیح الله ذاکری پیش از ظهر پنج شنبه در جلسه بررسی کمبود آب شرب شهرک صنعتی و شهر کوهیخیل در فرمانداری جویبار با بیان اینکه مسئولان محلی باید مدیریت مناسبی در مصرف آب شرب در این شهرستان داشته باشند ، گفت: متاسفانه آبی که بر مدار وارد می شود در روستاها برای آبیاری کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی اعتبارات دولتی را بسیار ناچیز بیان کرد و گفت: امسال با حفر دو حلقه چاه مشکلات این منطقه بسیار کم تر شده و برای کمبود آب شرب کوهیخیل بهترین روش در نظر گرفتن یک خط انتقال آب مستقیم است.

مدیر عامل آبفای شهری مازندران گفت: طول انتقال خط حدود ۴.۵ کیلومتر است و در زمینی که در اختیار آبفای شهری قرار گرفته منبع دخیره سازی آب نیز احداث می شود که هزینه اجرای مخزن ذخره ، پمپاژ و خط انتقال حدود ۳ میلیارد تومان است.

ذاکری بیان کرد: تعداد خانوارهای شهر کوهیخیل ۸۰۰ خانوار است ومیزان سرانه مصرف آب این خانوارها ۱۰ لیتر بر ثانیه که در حال حاضر میزان مصرفی ۸ لیتر بر ثانیه است.

مدیر آب و فاضلاب شهری شهرستان جویبار در این جلسه با اشاره به اینکه ۹ حلقه چاه در میدان امام قائمشهر مستقر است گفت: این میزان حلقه چاه با انتقال به شهرستان سیمرغ پمپاژ و به شهرستان جویبار و شهر کوهیخیل انتقال داده می شود.

محمد کریمی با بیان اینکه آب پمپاژ شده به شهرک و شهر کوهیخیل خط انتقال آن فرسوده است، افزود: این فرسودگی هدر رفت آب را در این منطقه ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه نیاز مبرم به دخیره سازی و نگهداری آب داریم، گفت: به سازنده آب بند ۳۰ میلیون تومان بدهکار هستیم که برای حل این مشکل خواستار مساعدت مالی از سوی شهرک صنعتی هستیم.