مدیرکل گردشگری مازندران:

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: آداب و رسوم و فرهنگ مازندرانی دربرج میلاد تهران به نمایش درمی‌آید.

به گزارش ونگ وا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، سیف‌الله فرزانه، اظهار کرد: آداب و رسوم و فرهنگ مازندرانی دربرج میلاد تهران به نمایش درمی‌آید.

وی با اشاره به اینکه جشنواره ملی چارسوق درزمینه معرفی آداب و رسوم و فرهنگ و ظرفیت‌های استان های سراسر کشور برگزار می‌شود، یادآور شد: ۱۲ مردادماه سال جاری شب فرهنگی مازندران در تهران است و تمامی داشته‌های استان شامل فرهنگ، هنر، آداب و رسوم و ظرفیت‌های گردشگری مازندران در برج میلاد میزبان علاقه‌مندان به حوزه فرهنگ و هنر در این گردهمایی فرهنگی خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، برگزاری این برنامه‌ها را فرصتی برای معرفی جذابیت‌های سراسر کشور برشمرد و افزود: برای توسعه زیرساخت‌های عمرانی تلاش‌های فراوانی صورت می‌گیرد، اما نسبت به حوزه فرهنگ و برنامه‌ریزی‌های فرهنگی در مناسبت‌های مختلف عزم جدی وجود ندارد.

این مسؤول افزود: صرف وقت و اعتبار برای موضوعات و فعالیت‌های فرهنگی هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری به‌ویژه در زمینه صنعت توریسم و جذب گردشگر بیشتر محسوب می‌شود.

فرزانه یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های مازندران را داشته‌های غنی این استان در زمینه‌های مختلف فرهنگی چون هنر موسیقی، صنایع دستی و آداب و رسوم ارزیابی کرد و افزود: چنانچه این ظرفیت‌های منطقه با عزم استانی و تعامل و همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه نهادهای فرهنگی به منئصه ظهور درآید می‌تواند به تنهایی زمینه جذب گردشگران فرهنگی به استان را فراهم کند.