رسانه های روسیه به اظهارات اخیر دونالد ترامپ که در آن برای تماس با ایران ابراز تمایل شده اشاره کردند و به بازتاب این درخواست توسط رئیس جمهوری آمریکا پرداخته اند.

      رسانه های روسی امروز نوشتند که ترامپ امیدوار است بتواند با رئیس جمهوری ایران مذاکره کند.

**تاس: ترامپ آماده مذاکره با ایران است
خبرگزاری تاس در گزارش خود به سخنان روزگذشته ترامپ اشاره کرد و نوشت: رئیس جمهوری آمریکا معتقد است که در آینده نزدیک مقام های ایران تمایل خود را به مذاکره با وی نشان خواهند داد.
رسانه روسی افزود: البته ترامپ افزوده است که از سناریوی تهران برای گفت وگو نکردن با وی نیز استقبال می کند.
ترامپ روز دوشنبه برای دیدار با روحانی بدون هر گونه پیش شرط اعلام آمادگی کرد.
تاس افزود: اما مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا پس از آن اعلام کرد که ایده ترامپ را در شرایطی تائید می کند اگر تهران برخی شرایط را اجرا کند.
بر این اساس، اما پس از آن هیزر نائورت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که پمپئو از پیشنهاد ترامپ درباره ایران حمایت می کند.
تاس نوشت: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین یادآورشدکه هیچ دیدار یا گفت وگوی تلفنی بین ایران و آمریکا برنامه ریزی نشده است.

**روزنامه آرگومنتی میدلی: ترامپ امیدوار است مقام های ایرانی مذاکره را آغاز کنند
روزنامه آرگومنتی نیدلی در گزارشی با تیتر «ترامپ امیدوار است مقام های ایرانی مذاکره را آغاز کنند» نوشت: رئیس جمهوری آمریکا اطمینان دارد ایران در آینده نزدیک مذاکره با ایالات متحده را آغاز کند.
رسانه روسی نوشت: ترامپ در جریان گفت وگو با طرفداران خود شرایط در مورد ایران برای آمریکا خوب خواهد شد زیرا در این کشور مسائل زیادی وجود دارد.
در گزارش روزنامه آرگومنتی نیدلی آمده است: رهبری آمریکا معتقد است که تهران می خواهد در آینده نزدیک گفت وگو ها را برقرار کند اما اگر چنین چیزی تحقق نیافت، مساله دشواری پیش نخواهد آمد.
روزنامه روسی به اعلام آمادگی ترامپ برای دیدار با روحانی بدون هر گونه قید و شرط اشاره کرد.

**ایزوستیا : مقام های ایران و آمریکا دیدار می کنند
روزنامه ایزوستیا چاپ مسکو امروز در مقاله ای با عنوان «ترامپ از دیدار خود با رئیس جمهوری ایران در آینده نزدیک خبر داد» به نقل از وی نوشت: مقام های ایران و آمریکا بزودی دیدار خواهند کرد.
روزنامه روسی افزود: ترامپ بار دیگر گفت که واشنگتن شرایط توافق هسته ای با ایران را قبول ندارد اما ابراز امیدواری کرد که وضعیت حل و فصل شود.
ایزوستیا در همین حال در گزارش دیگری در این رابطه به نقل از عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور ایران نوشت: ایالات متحده به عنوان یک دولت به هیچ وجه قابل اعتماد نیست تا با آن مذاکره کرد.
«به گفته این مقام ایرانی، چگونه می توان به آمریکا اعتماد کرد در حالی که واشنگتن بطور یکجانبه از برجام خارج شد.»
ایزوستیا همچنین یاداوری کرد که علی مطهری نائب رئیس مجلس شورای اسلامی مذاکره با آمریکا را برای تهران توهین کننده و تحقیر آمیز خواند.

**شبکه ان.تی.وی: ترامپ امیدوار به دیدار با روحانی است
شبکه ان.تی.وی روسیه نیز گزارش داد: براساس گفته های ترامپ، تهران در آینده نزدیک خواهان گفت وگو با آمریکا خواهد شد.
«ترامپ گفت که امیدوار است با ایران همه چیز خوب برگزار شود و با توجه به مسائل موجود در آینده نزدیک آنها با آمریکا گفت وگو می کنند.»
رسانه روسی گفت: ترامپ اخیرا برای مذاکره با ایران بدون هرگونه پیش شرط ابراز آمادگی کرده است.
ان.تی.وی با یادآوری خروج آمریکا از برجام در ماه می گذشته افزود: رئیس جمهوری آمریکا امیدوار است که توافقنامه جدیدی را امضا کند که به گفته وی برای ایران بهتر خواهد بود.
شبکه روسی گفت: با این حال واشنگتن تهران را تهدید به سخت ترین تحریم ها در تاریخ این کشور کرد.
مقام های ایرانی نیز از آمریکا خواستند با آتش بازی نکند و هشدار دادند که در غیر این صورت مقام های آمریکایی از کرده خود پشیمان خواهند شد.

**روزنامه ماسکوفسکی کامسامولتس: آمریکا برای گفت و گو با ایران آماده است
روزنامه ماسکوفسکی کامسامولتس به سخنان روز گذشته ترامپ اشاره کرد و نوشت: آمریکا برای مذاکره با ایران آماده می شود و مقام های ایرانی روز گذشته به اظهارات ترامپ مبنی بر آمادگی برای مذاکره با تهران واکنش نشان داده و ضرورت بازگشت به مفاد برجام را به واشنگتن گوشزد کردند.
رسانه روسی به نقل از اظهارات حمید ابوطالبی مشاور رئیس جمهوری ایران در شبکه توئیتر نوشت: احترام به ایران، خودداری از اظهارات خصمانه علیه تهران و بازگشت به برجام گام هایی است که می تواند منجر به مذاکرات بین تهران و واشنگتن شود.

**روزنامه وچرنایا ماسکوا: ترامپ خواهان دیدار با روحانی است
روزنامه وچرنایا ماسکوا (عصر مسکو) در گزارش خود با عنوان «ترامپ خواهان دیدار با روحانی است» نوشت: در زمان حاضر هیچ گونه دیدار دوجانبه یا گفت وگوی تلفنی بین ایران و آمریکا برنامه ریزی نشده است.
روزنامه روسی به علاقه مندی رئیس جمهوری آمریکا برای گفت وگو با ایران اشاره کرد و یادآورشد: ترامپ بعید نمی داند که ایران برای مذاکره با آمریکا برنامه ریزی کند.
بر اساس این گزارش ، رسانه های روسی علاوه بر بازتاب گسترده اظهارات رئیس جمهوری آمریکا در خصوص تمایل وی برای دیدار و مذاکره با مقام های تهران، در حال تحلیل و بررسی اظهارات جدید ترامپ هستند.