با آغاز فعالیت یک زن دیگر در حوزه معاونت اداره کل امور اجتماعی استانداری مازندران ، تعداد بانوان صاحب منصب حوزه سیاسی در مازندران به هشت نفر رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، سعدیه سهرابی بتازگی به عنوان معاون تشکیلات و مشارکت های اجتماعی اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران منصوب و معارفه شد.
این بانوی مازندرانی که دارای مدرک کارشناسی ارشد جامعه شناسی است ، پیش از این به عنوان مسئول رصد اجتماعی استان در استانداری فعالیت داشت .
سهرابی همچنین دارای سابقه فعالیت به عنوان کارشناس مسئول سیاسی ، اجتماعی و انتخابات در فرمانداری گلوگاه است .
وی مولف کتاب ‘ جامعه شناسی دین با بوردیو علیه بوردیو ‘ و کتاب ‘ سبک زندگی و دینداری ‘ است و تاکنون ۱۹ مقاله هم در نشریات آی اس آی منتشر کرده است .
پیش از این هم مناصبی چون مدیرکلی امور بانوان و خانواده ، معاونت اداره کل امور بانوان ، معاونت اداره کل دفتر تحول اداری ، معاونت امور انتخابات و تقسیمات کشوری ، معاونت سیاسی ، اجتماعی فرمانداری نور و بخشداری مرکزی فریدونکنار در دولت تدبیر و امید به بانوان اختصاص یافته بود .
پیش از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید ، تنها یک زن در مازندران تصدی یک اداره کل و آن هم مجموعه امور زنان استانداری یعنی اداره کل امور خانواده و بانوان را بر عهده داشت .
دولت تدبیر و امید با مطالبه گری بانوان سهمیه ۳۰ درصدی برای آنان در پست های مدیریتی در نظر گرفت و بر ضرورت تحقق آن تاکید کرد.
در مجموع هم اکنون سه زن سکان سه اداره کل را در مازندران در دست دارند که شامل اداره کل امور بانوان ، اداره کل کتابخانه های عمومی و اداره کل امور اقتصادی استانداری است .
همچنین در حال حاضر با تاکید دولت تدبیر و امید بر استفاده از ظرفیت زنان در پست های مدیریتی ، ۱۵۳ بانوی مازندرانی در سمت های رئیس گروه ، رئیس اداره شهرستان ، معاون اداره کل در حال فعالیت هستند.
طبق آمار استانداری ، هم اکنون حدود هشت درصد از ۲ هزار و ۱۳۲ سمت دهیاری در استان در اختیار بانوان قرار دارد و به عبارتی هم اکنون ۱۷۰ بانوی مازندرانی به عنوان دهیار در حال انجام وظیفه سیاسی – اداری هستند.
از هفت هزار و ۷۰۶ نفر عضو شوراهای اسلامی روستایی مازندران ۲۲۲ نفر زن هستند. همچنین ۱۹ زن هم در سمت عضو شورای اسلامی شهرهای استان فعالیت دارند .
آمارهای رسمی بخش اقتصادی هم نشان می دهد که چرخ حدود ۴۰۰ واحد تولیدی و صنعتی مازندران هم با مدیریت بانوان کارآفرین می چرخد.
دستکم ۲۰ درصد از مدال های رنگارنگ مسابقات برون مرزی ورزشکاران مازندرانی را هم در سال گذشته بانوان کسب کردند .
تا پایان سال گذشته تعداد بانوان ورزشکار سازماندهی شده در استان به حدود ۵۵ هزار نفر رسید.