رئیس اتاق بازرگانی مازندران:

رئیس اتاق بازرگانی مازندران با اشاره به عدم اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ با گدشت ۱۰ سال از سوی دولت، گفت: دولت بخش خصوصی را در حد شعار باور دارد.

عبدالله مهاجر دارابی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ساری، با اشاره به دیدار اخیر اعضای اتاق ایران با اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت: در شورای امنیت ملی بیان کردیم که دولت به شعار بخش خصوصی را قبول دارد و در عمل اعتقادی به بخش خصوصی ندارد.

وی افزود: در قانون اصل ۴۴ واگذاری امورات دولتی به بخش خصوصی به دولت تعهده شده ولی متاسفانه بعد از ده سال  این قانون واقعی اجرایی نشده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه بسیاری از کشورهای پیشرفته در حوزه واگذاری امورات دولتی به بخش خصوصی موفق بودند، تصریح کرد:در ایران متاسفانه نگاه به بخش خصوصی در حد شعار بوده و  مادامی که ۸۰ درصد اقتصاد ایران دولتی باشد هرگز نمی توانیم در حوزه رفع مشکلات اقتصادی موفق باشیم.

وی با بیان اینکه نقدینگی قابل توجه‌ای ریال به صورت سرگردان در سطح جامعه وجود دارد افزود در صورت مدیریت صحیح دولت این نقدینگی در اختیار بخش خصوصی قرار بگیرد بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور برطرف می‌شود.

مهاجر با اشاره به اینکه متاسفانه دولت حتی از بخش خصوصی به عنوان مشاور هم استفاده نمی‌کند و در عمل جرات اینکه بخش خصوصی را میدان‌دار اقصادی کشور بداند، را ندارد، گفت: این از نقاط ضعف دولت بوده که دچار چالش بزرگ اقتصادی شده است.

وی با بیان اینکه رهبری انقلاب همواره تاکید دارند که دولت به بخش خصوصی اعتماد کند، یادآور شد: باید ضوابط و برنامه ای تدوین تا دولت از بخش خصوصی حمایت واقعی کند و بخش خصوصی اقتصاد را به جایگاه رفیع خود برساند.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران تاکید: اقتصاد دولتی رفع کننده مشکلات اقتصادی کشور نبوده و صرفا هدر رفت سرمایه و منابع از کشور است.