معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد مازندران خبر داد:

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد مازندران گفت: سال گذشته پنج هزارو ۲۵۶ طرح اشتغال در سرفصل های کشاورزی، دامپروری، خدماتی و صنعتی صنایع دستی برای مددجویان تحت حمایت اجرا شده است.

به گزارش ونگ وا به نقل ازمهر،  سید علی اصغر رضایی در افتتاح کلینیک کسب کار مددجویان که با حضور فرماندار ساری، مدیر کل کمیته امداد، روسای بانکها و دیگر مسئولان در مجمتع رهپویان ولایت ساری برگزار شد، گفت: سال گذشته پنج هزارو ۲۵۶ طرح اشتغال در سرفصلهای کشاورزی، دامپروری، خدماتی و صنعتی صنایع دستی برای مددجویان تحت حمایت اجرا شده است.

معاون اشتغال وخودکفایی کمیته امداد مازندران ادامه داد: پرداخت تسهیلات برای کسب و کارها  طی فرآیندی از قبیل مشاوره شغلی قبل از اجرای طرح، بازدید و بررسی اقتصادی طرح نیز نوشته می شود و پس از دریافت تسهیلات ، طرح مورد نظر برای پایدارسازی و ماندگاری توسط ناظرین فنی حتی تا چهار سال مورد بازدید قرار می گیرند.

وی افزود: در سال گذشته طی نشست های تخصصی با اساتید دانشگاه های مازندران به این نتیجه رسیدیم تا کلینیک کسب و کار را راه اندازی کنیم که در این کلینیک فعالیتهایی از قبیل برگزاری کلاسهای پایدارسازی کارآفرینی و آموزشها و مشاوره های شغلی با حضور اساتید کارآفرینی و مشاوره شغلی دانشگاه ها، کارآفرینان و کارشناسان فنی به صورت چهره به چهره برگزار و تمام این خدمات برای مددجویان و مجریان طرح های اشتغال امداد به صورت رایگان ارائه  می شود.

رضایی گفت: تلاش می کنیم تا در سال جاری حدود هفت هزار ۵۰۰ فرصت شغلی به ارزش ۱۶۵میلیارد تومان از سر فصل های امدادی، منابع بانکی و توسعه اشتغال روستایی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد مازندران ایجاد کنیم.