مدیرکل راه‌آهن شمال مطرح کرد

مدیرکل راه‌آهن شمال گفت: قطارهای گردشگری روزهای پنج‌شنبه و جمعه هر هفته از تهران به سمت مازندران حرکت می‌کند و در مسیر از جاذبه‌های مسیر از جمله پل ورسک، پل سه خط طلا، جنگل‌های شیرگاه و بازارچه شوراب دیدن می‌کند.

به گزارش شمال آنلاین به نقل از فارس یوسف گران‌پاشا، اظهار کرد: قطارهای گردشگری روزهای پنج‌شنبه و جمعه هر هفته از تهران به سمت مازندران حرکت می‌کند و در مسیر از جاذبه‌های مسیر ازجمله پل ورسک، پل سه خط طلا، جنگل‌های شیرگاه و بازارچه شوراب دیدن می‌کند.

وی افزود: همچنین در بین مسیر قطار توقف دارد ازجمله توقف کوتاهی روی پل ورسک خواهد داشت و مسافران می‌توانند از تماشای مناظر لذت ببرند.

مدیرکل راه‌آهن شمال اضافه کرد: قطار گردشگری از ساری نیز مقصد پل‌سفید آغاز به کار کرده است.

*آمادگی کامل برای برنامه‌ریزی قطارهای گردشگری

این مسؤول ادامه داد: آمادگی کامل داریم اگر سازمان‌ها و یا تورهای گردشگری در این زمینه متقاضی بودند نسبت به جابه‌جایی با ناوگان راه‌آهن اقدام کنیم.

*ظرفیت تکمیل قطار مشهد

گران‌پاشا درباره وضعیت ناوگان راه‌آهن شمال باتوجه به سفرهای تابستانی، گفت: قطار مقصد مشهد با ظرفیت کامل یک روز در میان تردد می‌کند و استقبال‌کنندگان زیادی داریم.

*جابه‌جایی روزانه حدود ۵ هزار مسافر

وی با اشاره به اینکه روزانه بین ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار مسافر توسط ناوگان راه‌آهن شمال جابه‌جا می‌شوند، تصریح کرد: ریل‌باس‌ها نیز روزانه در مسیر مسافران بسیاری را جابه‌جا می‌کنند.

مدیرکل راه‌آهن شمال با تأکید بر اینکه حریم ۱۷ متری راه‌آهن به‌منظور ایمنی بیشتر قابل واگذاری نیست، خاطرنشان کرد: این حریم باتوجه به اینکه در برخی مقاطع در محدوده شهری واقع شده است برای فضای سبز نه برای دخل و تصرف با همکاری شهرداری مجوز داده می‌شود و در این مسیر ساخت‌وساز ممنوع است.

*بیشترین موارد برخورد با قطار در شهرهای ساری و قائم‌شهر

گران‌پاشا درباره برخورد خودروها و یا عابر با قطار، تصریح کرد: بیشترین موارد در شهرهای ساری و قائم‌شهر هستیم به‌این دلیل از داخل شهر عبور می‌کند که برای جلوگیری از بروز هر حادثه‌ای با احداث زیرگذرها، گذرگاه‌های هم‌سطح از اهمیت بالایی برخوردار بود.