رئیس بهزیستی میاندورود خبر داد:

رئیس بهزیستی شهرستان میاندورود گفت: یک سال گذشته، ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای جامعه هدف این شهرستان هزینه شده است.

به گزارش ونگ وا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز مازندران، سیدمرتضی موسوی با اشاره به فعالیت گسترده این اداره در حوزه‎ های مختلف مسکن و اشتغال، بیمه، پیشگیری از آسیب های اجتماعی، توانبخشی، مشارکت مردمی و امور فرهنگی از هزینه پنج و نیم میلیارد تومانی سازمان بهزیستی شهرستان میاندورود یک سال گذشته خبر داد.
سیدمرتضی موسوی فعالیت پایگاه شهید آهنگری در یکی از محلات آسیب پذیر شهرستان سورک و اورژانس اجتماعی میاندورود را مهم ترین اقدامات بهزیستی در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی برشمرد و افزود: در این مدت با تلاش کارشناسان اورژانس اجتماعی به ۱۲۸ زوج متقاضی طلاق، مشاوره تخصصی داده شد که ۱۵ درصد از این زوج ها به زندگی مشترک بازگشته، ۳۰ مورد مداخله در همسر آزاری و کودک آزاری و نیز ۵۱۲ فقره خدمات آگاه سازی برای مردم مناطق مختلف انجام شد.
با بیان اینکه در زمینه حمایت از زنان سرپرست خانوار در حال حاضر ۱۹۰ زن مستمری ماهانه دریافت می کنند گفت: برای۳۲ زن خدمات بیمه تامین اجتماعی برقرار شده و خدمات دیگر مانند خرید لوازم ضروری منزل، جهیزیه فرزندان، توزیع شیرخشک برای خانواده های دارای چندقلو و … برای آنان فراهم شده که بیش از یک میلیارد و ۳۷۰ میلیون تومان برای این قشر هزینه و در بخش شبه خانواده نیز به ۲۴ کودک دارای خانواده ناامن ماهانه ۳۵۰ هزار تومان پرداخت می شود.
موسوی به توزیع ۲ هزار و ۲۰۰ سبد غذایی میان جامعه هدف سازمان بهزیستی در شهرستان میاندورود یک سال گذشته اشاره کرد و افزود: ۷۸۰ میلیون تومان کمک نقدی و غیرنقدی شامل پوشاک، لوازم تحریر، کمک های صندوق فطریه، جهیزیه، بیمه برکت و سبد غذایی به جامعه هدف پرداخت شده است.
رئیس بهزیستی شهرستان میاندورود از انجام غربالگری چشم و گوش برای ۲ هزار کودک و نوزاد کمتر از یک ماه در این مدت خبرداد و گفت: طرح آگاه سازی پیشگیری از معلولیت ها برای ۹۰۰ زن روستایی، ترک اعتیاد برای ۳۰۰ نفر در دو مرکز تحت نظر بهزیستی و پرداخت یارانه مشاوره ژنتیکی ازدواج برای ۸۰ نفر از اقدامات انجام شده دیگر بوده که با استفاده از شماره تلفن های ۱۲۳ اورژانس اجتماعی، ۱۴۸۰ صدای مشاور و ۰۹۶۲۸ پیشگیری و درمان اعتیاد فضای خوبی در این شهرستان ایجاد کرده است.
موسوی افزود: در حوزه توانبخشی ۷۳۸ خانوار جامعه هدف خدماتی شامل مستمری ماهانه، لوازم توانبخشی و بهداشتی، هزینه پرستاری، مناسب‎سازی مسکن و خودرو، هزینه درمان، هزینه دانشجویی و تحصیلی، ساخت دست و پای مصنوعی و تهیه سمعک، کمک معیشتی و معافیت سربازی برای فرزندان معلول به ارزش یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان دریافت کرده اند.
رئیس بهزیستی شهرستان میاندورود مهم ترین اقدامات در زمینه واحدهای اجتماعی را فعالیت ۳ مهد شهری، ۱۳ روستامهد، یک حاشیه مهد در خیابان شهید آهنگری سورک و یک آدینه مهد برای نگهداری کودکان مردم نمازگزار در روزهای جمعه با نگهداری ۶۱۰ کودک و هزینه ۱۳۰ میلیون تومان با هدف حمایت توانمندسازی کودکان با اولویت کودکان نیازمند عنوان کرد.
سیدمرتضی موسوی از کمک ۹۸۳ میلیون تومانی بهزیستی در بخش تهیه مسکن جامعه هدف برای تهیه انشعابات آب، برق، گاز و عوارض، مسکن خودمالکی، مسکن خانوار دارای ۲ معلول، ساخت مسکن با مشارکت بسیج سازندگی و مسکن خیرساز خبر داد و گفت: یک میلیارد و ۴۴۵ میلیون تومان نیز برای اشتغال ۸۵ نفر پرداخت شده است.
رئیس بهزیستی شهرستان میاندورود از پرداخت هزینه ۲۲۰ میلیون تومانی برای هزینه بیمه خویش فرمایشی و کارفرمایی جامعه هدف و ساخت سالن اجتماعات با ظرفیت ۸۰ نفر، پارسال خبر داد.