نماینده آمل و لاریجان در مجلس گفت: همه مردم راضی هستند که دولت به جای تقبل هزینه ۸۰۰ میلیاردی بابت افزایش ۴۰ نماینده، بر مساله اشتغال جوانان تمرکز کند.
به گزارش شمال نیوز ، عزت الله یوسفیان ملا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص نپذیرفتن بار مالی افزایش تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی از سوی دولت و مسکوت ماندن این طرح در کمیسیون شوراها، اظهار داشت: قبلا نیز گفتم که “چه کاری در مجلس زمین مانده که ۲۹۰ نماینده قادر به انجام آن نیستند که باید ۴۰ نماینده به تعداد نمایندگان فعلی مجلس اضافه شود تا این کار زمین مانده در مجلس را بلند کنند؟”.

سخنگوی کمیسیون تدوین آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای اضافه شدن تعداد نمایندگان مجلس، باید استدلال محکمی ارائه شود، آیا طرح، لاحه و تحقیق و تفحصی روی زمین مانده است که باید ۴۰ نماینده را اضافه کنیم؟، بیان کرد: هزینه افزایش تعداد نمایندگان را باید مورد توجه قرار داد زیرا عدد بسیار بالایی است.

وی افزود: یک نماینده از روزی که بعنوان کاندیدا عکس و فتوکپی شناسنامه را برای ثبت نام ارائه می‌دهد و روند بررسی صلاحیت وی آغاز می‌شود تا روزی که از طریق آراء صندوق‌ها رای می گیرد و در تهران خانه، ماشین و امکانات می‌گیرد و ۴ سالی که مشغول به خدمت است، بیش از۲۰ میلیارد تومان است که البته این مبلغ جدای از هزینه های جانبی متحمل شده بر کشور است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برگزاری انتخابات در تهران، میلیاردها تومان هزینه دارد و این نشان می‌دهد که هزینه جانبی افزایش تعداد نمایندگان زیاد است، تصریح کرد: حقوق ودرآمد یک نماینده مشخص است ولی برگزاری انتخابات و تشکیل هیات اجرائی و هیات نظارت برای انتخابات سنگین است.

یوسفیان ملا با بیان اینکه افزایش ۲۰ نماینده، ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه روی دست مجلس می‌گذارد، ادامه داد: آیا اکنون کشور آنقدر به افزایش تعداد نمایندگان نیاز دارد که هزینه ۸۰۰ میلیاردی را برای اضافه شدن ۲۰ نماینده تقبل کند، این هزینه فقط برای یک دوره ۴ ساله است، آیا نمایندگان فعلی نمی‌توانند، امور نمایندگی را انجام دهند؟

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بهتر است این مبلغ ۵۰۰ میلیاردی را برای کسانی که با مدارک تحصیلی بالا بیکار هستند هزنیه کنیم تا برای آن‌ها اشتغال ایجاد شود، ادامه داد: برخی از موافقان طرح افزایش تعداد نمایندگان مدعی هستند که فلان حوزه با یک میلیون جمعیت، نیاز به افزایش کرسی های نمایندگی دارد، سوال این است که آیا واقعا با افزایش تعداد نمایندگان وضعیت آن حوزه بهتر می شود؟ با فعالیت بیشتر نمایندگان، کارهای سخت نمایندگی انجام می‌شود ولی اکنون مجلس برای امر تقنین و نظارت کار زمین مانده‌ای ندارد که با افزایش تعداد نمایندگان، این مشکل رفع شود.

وی افزود: دولت برای زیربار مالی نرفتن جهت افزایش تعداد نمایندگان دلیل دارد، این همه جوان بیکار تحصیل کرده در خانه ها نشسته‌اند ولی هیچ کدام شغلی ندارند، در این شرایط نمی‌توان افزایش تعداد نمایندگان را پذیرفت زیرا این امر اسراف است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر قرار است به تعداد نمایندگان مجلس اضافه شود، به حوزه انتخابیه آمل و لاریجان باید اضافه شود زیرا به لحاظ جمعیتی نیاز به افزایش تعداد نمایندگان دارد و تعداد فعلی نمایندگان استان مازندران در مجلس عادلانه نیست.

عضو فراکسیون مستقلین ولایی گفت: دولت به درستی می‌گوید بنابر اصل ۷۵ قانون اساسی بار مالی افزایش تعداد نمایندگان را نمی‌پذیرد زیرا در شرایط اقتصادی فعلی تقبل این میزان هزینه صحیح نیست، همه مردم نیز راضی هستند که دولت به جای تقبل ۸۰۰ میلیارد بابت افزایش تعداد ۴۰ نماینده، بر مساله اشتغال جوانان تمرکز کند و زمینه اشتغال ۸۰۰ جوان تحصیل کرده فراهم آید.