همایش دهیاران بخش هزارجریب نکا همزمان با ۱۴ تیر روز دهیار با حضور دکتر شاعری نماینده مردم منطقه در مجلس، فرماندار ، بخشدار و برخی از روسای ادارات شهرستان و استان در مجتمع تفریحی شرکت نکاچوب در روستای پجت برگزار شد.

دکتر شاعری در این همایش ضمن خسته نباشید به دهیاران و دیگر مسئولان، به بحث مدیریت در پیشبرد کارها اشاره کرد و اکسیر جامعه امروز را مدیریت و بهره وری بالا دانست.

نماینده مردم نکا بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر همگرایی و وحدت دستگاههای مختلف در پیشبرد کارها بر پایبندی خود بر این اصل اشاره کرد و مهندس توحیدی مقدم فرماندار شهرستان را فردی مدیر با کارنامه خوب توصیف کرد.

شاعری همچنین به موضوع اشتغال روستاییان و لزوم پیگیری بیشتر دهیاران از استفاده روستائیان از وام اشتغالزا تاکید کرد.

در این همایش همچنین مهندس توحیدی مقدم سرپرست فرمانداری نکا در سخنانی به اهمیت جایگاه دهیاران در سطح روستا تاکید کرد و افزود  بر طبقمواد ۵۳ و ۵۴ قانون دهیاران از جانب اعضای شوراها، بخشداران و معاونت روستایی وزارت کشور نظارت می شوند.

فرماندار نکا ضمن یادآوری به دهیاران در خصوص رعایت ساختارتشکیلاتی در روستاها و حضور در دفاتر دهیاری به نقش دهیاران در مدیریت و توسعه گردشگری بومگردی در روستاها تاکید کرد. وی همچنین افزود معتقدم آهنگ رشد و توسعه شهرستان نکا با همکاری سایر دستگاهها آغاز شده است.

مهندس ابراهیمی مدیر بیمه روستائیان و عشایر استان مازندران در این همایش یه اهمیت این بیمه تاکید کرد و از دهیاران خواست تا روستائیان را بیشتر ترغیب نمایند تا از این فرصتی که دولت در اختیار آنها قرار داده است استفاده نمایند.

در این همایش دهیاران به مشکلات شغلی خود اشاره کردند که دکتر شاعری ومسئولان قول توجه بیشتر به دهیاران و نیزهمفکری برای ارائه طرحی که امنیت شغلی دهیاران را تضمین کند را داد.