تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان کشورمان در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان در کرواسی با درخشش پنج کشتی گیر مازندرانی با اقتدار قهرمان نوجوانان جهان شد.

  رقابت‌های کشتی آزاد نوجوانان قهرمانی جهان روزهای ۱۱ تا ۱۳ تیرماه در شهر زاگرب کرواسی برگزار شد و در پایان این رقابت ها، رحمان عموزاد خلیلی در وزن ۴۵ کیلوگرم و امیر حسین زارع در وزن ۱۱۰ کیلوگرم از مازندران ۲ طلای این دوره از مسابقات را از آن خود کردند.
همچنین سید عرفان جعفریان، علی اکبر فضلی خلیلی و محمد کریمی در اوزان ۵۱، ۶۰ و ۶۵ کیلوگرم از مازندران هم به برنز این دوره از رقابت ها دست یافتند.
شهرام جعفری رییس هیات کشتی بهشهر با اعلام اینکه ۲ تن از این ورزشکاران نوجوان رحمان عموزاد خلیلی در وزن ۴۵ کیلوگرم و علی اکبر فضلی خلیلی در وزن ۶۰ کیلوگرم از خلیل شهر شهرستان بهشهر هستند که رحمان عموزاد خلیلی به مدال طلا و علی اکبر فضلی خلیلی به مدال برنز این رقابت ها رسید.
وی گفت: تیم ملی کشتی آزاد کشورمان پس از کسب مدال طلای رحمان عموزاد خلیلی در وزن ۴۵ کیلوگرم با توجه به امتیازات بدست آمده پس از ۲۲ سال و خارج از خانه به عنوان قهرمانی زودهنگام این رقابت ها رسید.
به گزارش ایرنا، رقابت های کشتی آزاد و فرنگی نوجوانان جهان ۲۰۱۸ در ۱۱ تا ۱۳ تیرماه در زاگرب کرواسی برگزار شد و ایران با ۱۰ ورزشکار در این دوره از مسابقات حضور یافت.
در پایان رقابت ها، تیم کشتی ازادایران با ۳ مدال طلای رحمان عموزاد خلیلی، علیرضا عبداللهی و امیرحسین زارع در اوزان ۴۵، ۹۲ و ۱۱۰ کیلوگرم، یک مدال نقره محمدرضا قیاسی در وزن ۸۰ کیلوگرم، ۳ مدال برنز سید عرفان جعفریان، علی اکبر فضلی و محمد کریمی در اوزان ۵۱، ۶۰ و ۶۵ کیلوگرم و با کسب ۱۵۲ امتیاز، به مقام قهرمانی جهان دست یافت.
پس از تیم ایران، تیم‌های آمریکا و روسیه به ترتیب با کسب ۱۳۲ و ۱۱۶ امتیاز دوم و سوم شدند.