استاندار مازندران قناعت و سازگاری را از جمله ویژگی های مردم این استان برشمرد و گفت : عقب ماندگی این استان هم از باور برخورداری ناشی می شود .

به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمد اسلامی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری مازندران که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد ، افزود : این باور سبب شده تا اشتغال ، تولید و رونق اقتصادی استان به کشاورزی و گردشگری گره زده شده و باید و نباید های زیادی مطرح شود.
وی با بیان این که مازندران به دلیل داشتن مقام اول در تعداد دانشگاه ، مدارس غیر انتفاعی ، مراکز تحقیقاتی و پژوهشی بیشترین بیکاران دانش آموخته دانشگاهی را دارد ، گفت : امروز اتاق فکر مازندران با مشارکت همه گرایش های سیاسی شکل گرفته است تا بتوانیم در باره مشکلات و معضلات استان هم اندیشی کنیم .
اسلامی با اشاره به راه اندازی بنیاد توسعه مازندران با هدف سرمایه گذاری مردم و پشتیبانی دولت ، افزود : باید عقب ماندگی را با مشارکت و برنامه محوری جبران کنیم.
استاندار مازندران توسعه مردم محور و اقتصاد دانش بنیان را لازمه شکوفایی ظرفیت های استان دانست و گفت : طرح های زیر ساختی ملی به دلیل محدودیت منابع همچنان با کندی پیش می رود.
** کم کاری فرودگاه و بنادر
نماینده عالی دولت در مازندران با اعلام این که فرودگاه و بنادر مازندران کم کار است ، اظهار داشت : در سال های پس از انقلاب از اقتصاد دریا محور استان نیز استفاده نشده است.
وی بر لزوم توجه برای توسعه زیر ساخت های ریلی ، هوایی ، دریایی و جاده ای مازندران تاکید کرد.
استاندار مازندران با بیان اینکه پارسال با تزریق پنج هزار میلیارد ریال تسهیلات برای ۱۰ هزار نفر ایجاد اشتغال شد ، در عین حال گفت: البته همین تعداد هم در لیست بیمه بیکاری بگیران تامین اجتماعی قرار گرفتند.
وی افزود : تصمیم گیری برای تک تک واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک های صنعتی مازندران نیز در سال جاری در دستور کار قرار گرفته است.
** پسماند و محیط زیست ، محور مدیریت مازندران
استاندار مازندران از انباشتن روزانه سه هزار تن زباله به عنوان یک معضل جدی استان یاد کرد و گفت : از چند دهه قبل زباله مازندران تنها دپو می شود که به معنای حل نشده ماندن این معضل است .
وی از اتخاذ راهبرد حل معضل زباله و پسماند با تفکیک از مبداء در استان خبر داد و افزود : تلاش ما این است که حل معضل زباله را از داخل خانه ها شروع کنیم تا زباله تر از خشک جدا شود و در مرحله بعد با ساخت کارخانه کمپوست و نیروگاه زباله سوز دیگر در محیط زیست دپو نشود.
اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر یکهزار و ۴۰۰ تن زباله مازندران با فعالیت کارخانه های کمپوست دفع بهداشتی می شود ، گفت : همچنان بقیه زباله دپو می شود که با مشکلات جدی زیست محیطی مواجه است.
استاندار مازندران بر لزوم گره گشایی دستگاههای اجرایی از مشکلات مردم تاکید کرد و گفت : امروز دشمنان در صدد هستند تا نارضایتی مردم را به جریان براندازی و بلوا تبدیل کنند.
وی افزود : به همین دلیل دولت در حوزه اقتصادی برنامه ریزی های جدی را در دستور کار قرار داده است و همسو با این حرکت مهم دولت ، مردم نباید در گرفتن خدمات عمومی بویژه خدمات اداری در دستکاههای اجرایی با مشکل مواجه شوند.