دکتر سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود

      رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: این دانشگاه در بین ۱۰ دانشگاه برتر پایگاه استنادی علوم جهان اسلام قرار گرفته است.

  سید عباس موسوی  در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بر اساس سیستم آمایشی وزارت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی به ۱۰ منطقه تقسیم می شود، اظهارکرد: در منطقه یک دانشگاه علوم پزشکی مازندران، بابل، گیلان ، گلستان،سمنان و شاهرود قرار دارند.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی مازندران در بین ۱۰ دانشگاه برتر پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC قرار گرفته است، گفت: در پایگاه استنادی جهان اسلام دانشگاه های مختلفی حضور دارند که ۱۸۲ دانشگاه از ایران هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی افزود: در این پایگاه دانشگاه ها براساس ۲۶ شاخص رتبه بندی می شوند که در قالب های متفاوت پژوهشی، آموزشی،جایگاه بین المللی، امکانات و ارائه تسهیلات، فعالیت ها در حوزه اجتماعی،اقتصادی و صنعتی و … ارزیابی می شوند.

وی بیان کرد: ۱۸۲ دانشگاه ایران در قالب پنج دانشگاه جامع، صنعتی، علوم پزشکی، هنر و پژوهشگاه ها هستند.

دکتر موسوی بابیان اینکه در آخرین رتبه بندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC دانشگاه علوم پزشکی مازندران در بین ۱۰ دانشگاه برتر قرار گرفت، ادامه داد: در این ارزیابی ۴۲ دانشگاه علوم پزشکی در سال ۹۵-۹۶ حضور دارند که دانشگاه علوم پزشکی مازندران با رتبه نهم در بین دانشگاه برتر قرار گرفته است.

وی به قدمت دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: بسیاری از دانشگاه هایی که در بین دانشگاه های برتر قرار گرفتند قبل از انقلاب راه اندازی شدند که این مسئله نشان دهنده پتانسیل دانشگاه علوم پزشکی مازندران است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به نقش ارتباطات بین المللی در رتبه بندی دانشگاه ها اشاره کرد و افزود: در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی با دانشگاه های کشورهای مختلف در حال رایزنی است.

دکتر موسوی ادامه داد: اخیرا نیز هیئتی به فرانسه اعزام شد و دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز جزو سه دانشگاهی است که در این سفر حضور داشت که بسترهای خوبی در حوزه های مختلف فراهم شده است.

وی با بیان اینکه در گذشته کشور ترکیه و مصر رقیب ایران در پایگاه استنادی جهان اسلام بوده است، اظهار کرد: در حال حاضر کشور ایران از کشورهای سبقت گرفته است و توانسته رتبه نخست را کسب کند./ مهر