استاندار مازندران بر ضرورت همبستگی ملی در شرایط حساس کنونی تاکید کرد و گفت : تضعیف دولت از سوی کسانی که تریبون های مختلف را در اختیار دارند ، بازی در زمین دشمنان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمد اسلامی روز شنبه در نشست شورای برنامه ریزی استان در ساری افزود : امروز دشمنان به دنبال ناکارآمد نشان دادن جمهوری اسلامی ایران هستند و نباید ما با تضعیف دولت در جهت خواست دشمنان گام برداریم.
وی گفت : برخی در سیاه نمایی عملکرد دولت به گونه ای حرکت می کنند که کارکردهای مثبت را نمی بینند و یا در صورت دیدن نیز به راحتی از کنارش می گذرند.
برخی از مخالفان دولت در مازندران در روزهای اخیر با وجود تاکیدات مقام معظم رهبری بر همگرایی سه قوه برای حل مشکلات مردم و همچنین اعلام تواضع رییس جمهوری نسبت به منتقدان و مخالفان سیاست های دولت برای همبستگی بیشتر در برابر دشمنان ، اقدام به سیاه نمایی عملکرد مجموعه قوه مجریه در بعضی از تریبون های عمومی کردند.
ادامه انتقادات برخی از ائمه جمعه مازندران در نماز جمعه هفته گذشته از عملکرد دولت به بهانه خروج آمریکا برجام سبب شد تا یکی از فرمانداران شهرستان های استان در نامه ای به امام جمعه اقدام به پاسخگویی به وی کند.
فرماندار تنکابن در این نامه که هم اکنون در فضای مجازی در حال انتشار است با اظهار این جمله خطاب به امام جمعه شهرستان که ‘ من از شما انقلابی تر هستم ‘ ، از سیاه نمایی عملکرد دولت در تریبون نماز جمعه انتقاد کرد و خواستار ترجیح دادن منافع ملی بر منفعت های جناحی در انتقاد از وضعیت موجود شد.
** عملکرد مثبت دولت دیده شود
استاندار مازندران برشمردن نقاط ضعف بدون توجه به ریشه های اصلی و همچنین نادیده گرفتن عملکرد مثبت دولت را غیرمنصفانه دانست و گفت : دولت کارکردهای مثبت زیادی از جمله کاهش نرخ تورم، افزایش صادرات غیرنفتی داشته که باید این عملکردها در اختیار مردم قرار گیرد.
وی افزود : همه ما وظیفه داریم تا با بیان عملکرد مثبت دولت و نظام جمهوری اسلامی به جامعه روح امید تزریق کنیم.
نماینده عالی دولت در مازندران گفت : باید با بیان عملکرد خوب دولت در حوزه های مختلف روح امید به جامعه تزریق کرد تا مردم نسبت به آینده امیدوار شوند.
استاندار مازندران تاکید کرد : با کسانی که بخواهند با سیاه نمایی عملکرد دولت ، در جهت ناامید کردن جامعه گام بردارند ، برخورد شود.
** افزایش مطالبات از دولت ، خیانت به نظام است
اسلامی افزایش مطالبات از دولت را یکی از حربه های برخی مخالفان برای ایجاد نارضایتی در جامعه برشمرد و گفت : باید از افزایش مطالباتی که در شرایط فعلی از توان دولت و نظام خارج است، دوری کنیم و بدانیم که افزایش مطالبات ، خیانت به نظام است .
وی اضافه کرد : همه ما به عنوان کارگزاران دولت و نظام جمهوری اسلامی باید تلاش خود را درروزهای سخت فعلی افزایش دهیم تا بتوانیم بخش زیادی از انتظارات مردم را برآورده کنیم.
استاندارمازندران با تاکید بر دوری دستگاههای دولتی از بخشی نگری ، گفت : باید تمام دستگاههای دولتی با تجمیع توان خود در جهت رضایت مندی مردم حرکت کنند.
اسلامی افزود : عملکرد دستگاههای دولتی درحوزه اشتغال و کارآفرینی از طریق گروههای نظارتی بررسی می شود و مدیرانی که موفق عمل نکنند با اختیاراتی که به استانداران داده شد، برکنار خواهند شد.
** هشدار نسبت به کاهش بارندگی
استاندار مازندران همچنین با اشاره به تغییر اقلیم و کاهش بارندگی در این خطه شمال کشور خواهان تغییر در مصرف آب در بخش کشاورزی ، صنعت و خانگی شد.
اسلامی با اعلام این که هم اکنون ۸۷ درصد از منابع آب استان در بخش کشاورزی مصرف می شود ، از مسئولان جهاد کشاورزی خواست تا سند کشت را براساس تغییر اقلیم تدوین کنند.
وی گفت : با توجه به تغییرات اقلیمی در استان ، باید تغییر اساسی در نحوه مصرف آب صورت گیرد.
نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به کاهش بارندگی و پیشروی شوری آب ، همچنین خواهان آگاه سازی جامعه نسبت به کم آبی برای مصرف بهینه شد.
اسلامی بارورسازی ابرها را از راهکارهای دیگر برای کاهش التهاب ناشی از کم آبی دانست و خواهان پیگیری اجرایی شدن این طرح شد.
بر اساس گزارش هواشناسی مازندران ، میزان بارندگی در این استان در سال جاری نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد کمتر شد.