میز خدمت الکترونیکی در راستای تحقق حقوق شهروندی به عنوان یکی از وعده ها و برنامه های رئیس جمهوری از عصر امروز شنبه در استانداری مازندران مستقر شد .

به گزارش خبرنگار ایرنا ، استاندار مازندران در آیین راه اندازی میز خدمت در ساختمان استانداری در ساری هدف از این اقدام را تسهیل خدمات رسانی به مردم و پاسخگویی به ارباب رجوع و جلوگیری از فساد اداری در استان اعلام کرد.
محمد اسلامی گفت که میز خدمت باید در تمام دستگاههای اجرایی استان راه اندازی تا ارائه خدمات به مردم آسان سازی شود.
وی اضافه کرد : فرمانداران باید در شهرستان ها نیز نسبت به راه اندازی میز خدمت الکترونیکی در ادارات شهرستانی اقدام کنند.
نماینده عالی دولت در مازندران تصریح کرد : مدیران دستگاههای اجرایی باید میز خدمت الکترونیکی را در دسترس ترین بخش اداری برای ارباب رجوع مستقر کنند و نیروهای کارآزموده را پشت این میزها به کار بگیرند.
اسلامی گفت که در استانداری مازندران ۳۵ نوع خدمت در ۱۲ محور از طریق میز خدمت به مردم ارائه می شود و این کار باید در سایر دستگاههای دولتی نیز رصد شود.
وی افزود : طبق دستور رئیس جمهوری ، باید میز خدمت الکترونیکی در تمامی دستگاههای دولتی اجرایی شود و کارکرد آن نیز از سوی دستگاههای نظارتی رصد خواهد شد.
استاندار مازندران گفت : اگر دستگاه اجرایی نسبت به تشکیل میز خدمت کوتاهی کند ، به تخلفات اداری معرفی خواهد شد.
** ابلاغ دستور العمل راه اندازی میز خدمت به تمای دستگاهها
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران هم در این آیین گفت که دستورالعمل راه اندازی میز خدمت به تمام دستگاههای دولتی و فرمانداری های استان ابلاغ شده است .
حسن خیریانپور افزود : مدیران دستگاههای اجرایی و فرمانداران موظفند تا براساس ابلاغیه میز خدمت را در دستگاههای تحت مدیریتشان عملیاتی کنند.
** میز خدمت چیست ؟
میز خدمت به واحد هماهنگ کننده ای گفته می شود که در دستگاههای اجرایی دارای ارباب رجوع در طبقه همکف ساختمان مستقر می شود و یکی از معاونان و یا مدیران دستگاه که اختیارات لازم را دارد در این محل مستقر می شود و مراجعه کنندگان بدون حضور در واحدهای داخلی دستگاه ، خدمت مورد نیاز خود را تنها از طریق این میز دریافت می کنند .
ارایه اطلاعات و راهنمایی های لازم به مراجعین در ارتباط با امور مربوط ، دریافت مدارک و درخواست های مراجعین و انجام امور و درخواست های متقاضیان در صورت امکان از وظایف این میز است .
در صورتی که انجام کار ارباب رجوع در اولین زمان مراجعه امکان پذیر نباشد ، مدیر و کارکنان حاضر در میز خدمت تاریخ مراجعه بعدی یا زمان ارائه خدمت نهایی به مراجعین را تعیین می کنند.
دریافت نتایج اقدامات انجام شده از واحدهای ذیربط و اعلام آن به مراجعه کننده ، هدایت ارباب رجوع به واحدهای مرتبط در موارد بسیار ضروری و پس از انجام هماهنگی با واحد اقدام کننده ذیربط هم از دیگر وظایف این میز است .
آن دسته از خدمات دستگاههای اجرایی که قابل عرضه در دفاتر پیشخوان خدمات شهری و روستایی نیست ، از طریق میز خدمت دستگاه مربوط ارایه می شود.