سخنگوی دولت گفت: عده ای به بهانه مخالفت با دولت حاضر به هر نوع سیاه نمایی نسبت به دستاوردهای اقتصادی هستند که این اقدام به نوعی علامت مثبت به ترامپ است تا با انگیزه بیشتر به فشار خود علیه ایران ادامه دهد.

 محمدباقر نوبخت روز سه شنبه در ادامه نشست خبری خود این مطلب را در پاسخ به این سوال مطرح کرد که برخی جریان های سیاسی برای به بن بست کشاندن دستاوردهای اقتصادی دولت القائات خاصی را به جامعه منتقل می کنند و با انتقال اتاق فکر خود از تهران به مشهد به دنبال انتخابات مجلس و ریاست جمهوری هستند، برنامه دولت برای مقابله با این گونه اقدامات و اطلاع رسانی در این زمینه چیست؟، بیان کرد.
وی اظهارداشت: این سخن درستی است که منتقدان دولت و آنهایی که تفاوت سیاسی و پاره تضاد سیاسی با دولت احساس می کنند، به دنبال کم جلوه دادن دستاوردهای دولت هستند.
وی افزود: آنها از سوی دیگر انتظار دارند هر اقدامی که باعث شود، بتوانند بیشتر به دولت انتقاد کنند، باوجود این که آن اقدام باعث تضعیف نظام شود، اتفاق بیفتد.
سخنگوی دولت تصریح کرد: گاهی تلاش می کنیم بی جهت و به بهانه لایحه مقابله با تامین منابع مالی تروریسم که برای این اقدام باید مصوبه ای داشته باشیم تا از لیست سیاهی که قرار داشتیم، خارج شویم، مجددا آن را نگهدارند تا بهانه ای برای آمریکا باشد.
نوبخت ادامه داد: برخی به محض این که مناسبات بانک ها حتی با کشورهای دوست مثل چین و روسیه محدود شود و نمی توانیم فعالیت بانکی داشته باشیم، از این فرصت استفاده می کنند تا از سیاست های دولت انتقاد کنند و بگویند این سیاست ها باعث سختی به ملت می شود ولی دولت تلاش می کند تا جلوی سختی ها را بگیرد.
وی با بیان این که منتقدان تلاش می کنند تا هر آنچه دولت را در مضان انتقاد بیشتر قرار می دهد، عملی کنند، گفت: دولت موظف است برای این که فشارها به ملت وارد نشود، سیاست ها را بدون توجه به نگاه منتقدان انجام دهد.
سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: عده ای به دنبال این هستند تا با قراردادن دولت در سختی از آن انتقاد کنند و باعث تضعیف نظام و زحمت مردم شوند و این را مغتنم می شمارند، این موضوعات باید اطلاع رسانی شود.
نوبخت ادامه داد: در شرایطی که خزانه داری آمریکا به اتاق جنگ علیه ایران تبدیل شده، باید آرایش مناسب و ستاد تبلیغات جنگ روانی داشته باشیم که این موضوع نیازمند آن است که نهادی را برای تبیین سیاست ها به منظور جلوگیری از این گونه تصمیمات داشته باشیم.
وی اضافه کرد: عده ای به صرف مخالفت با دولت حاضر به هر نوع سیاه نمایی نسبت به دستاوردهای اقتصادی دولت هستند که به نوعی علامت مثبت دادن به ترامپ است تا با انگیزه بیشتر به فشار خود ادامه دهد.
سخنگوی دولت تصریح کرد: اگر از منظر سیاسی و جناحی بخواهیم به این موضوعات نگاه کنیم، قطعا باعث مخدوش شدن منافع ملی می شود.
نوبخت همچنین در پاسخ به این که در ستاد فرماندهی اقتصاد مقامتی مقرر شد تا لیستی از تولیدات داخل تهیه شود، اقدام دولت در این زمینه چیست، گفت: تهیه این لیست می تواند باعث جلوگیری از اختصاص ارز به کالاهای تولید داخل شود، چه ضرورتی دارد کالایی که می تواند باعث اشتغال کارگر ایرانی شود، واردات داشته باشیم.
وی یادآور شد: عزم دولت و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی بر این موضوع است و امروز نیز در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصاد سران قوا مورد بحث قرار گرفت.
وی همچنین در پاسخ به سوالی درمورد مصوبه دولت برای کاهش ساعت کاری ادارات برخی استان ها ادامه داد: با توجه به این که همه استان ها از یک اقلیم تبعیت نمی کنند، به منظور صرفه جویی در پیک مصرف هیات وزیران مصوبه ای را برای تغییر ساعت کاری در برخی استان ها داشت.
سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درمورد دستگیری وزیر سابق انرژی اسرائیل به اتهام جاسوسی برای ایران گفت: بعضا گمانه زنی هایی در این زمینه انجام می شود تا از هر فرصتی برای اتهام زنی استفاده کنند اما اینکه موضوع چیست، بی اطلاع هستیم و باید از کنار آن بگذریم.
نوبخت در پاسخ به سوالی درمورد حادثه اخیر در ایرانشهر و تناقض های آماری، گفت: این موضوع از مواردی است که باید حسب مورد از فردی که مسئول پاسخگویی است، بخواهیم.
وی افزود: اگر هر کسی که از ظن خود بخواهد اظهار نظر کند، چنین تناقض هایی به دست می آید بنابراین این یک بحث مهم قضایی است که باید از سخنگوی قوه قضاییه سوال شود.
سخنگوی دولت در پاسخ به این که اخیرا یکی از چهره های ورزشی کمپین نخریدن کالاهای گران را در شبکه های مجازی راه اندازی کرده، نظر دولت از تشکیل این کمپین ها و مواجه با آن چیست، اظهارداشت: نمی توان برای همه این موارد نسخه کلی پیچید.
نوبخت خاطرنشان کرد: صنعت خودرو در بحث رکود، یکی از صنایع با بیشترین سهم است، نیاز بود تولید داخلی را افزایش دهیم ولی در همان زمان کمپینی تشکیل شد مبنی بر این که خودرو داخلی نخریم که آدم تعجب می کرد و این چنین کمپین هایی قابل قبول نیست.
وی گفت: ولی در این مورد خاص منطقی است که اگر کسی جنس گرانی را عرضه کرد، نباید مردم بخرند و این سنجیده است و تشکر می کنم از فردی که این کمپین را راه اندازی کرده است.
ایرنا