مراسم تودیع و معارفه فرماندار نکا با حضور حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی‌لائینی امام جمعه نکا، احمد حسین‌زادگان معاون سیاسی امنیتی استانداریمازندران، عیسی قاسمی‌طوسی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران، مسؤولان نظامی، انتظامی و امنیتی، اعضای شورای تأمین و اعضای شورای اداری و خبرنگاران و برخی فعالان سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی برگزار شد.

مراسم تودیع و معارفه فرماندار نکا رأس ساعت هشت صبح روز شنبه ۱۹ خردادماه، همچون همه برنامه‌های رسمی با قرائت قرآن، سرود جمهوری اسلامی ایران و قرائت سلام مخصوص امام رضا(ع) در سالن اجتماعات فرمانداری آغاز و سپس با اجرای محمد محدیان بخشدار هزارجریب به عنوان مجری این برنامه و با تسلط کامل بر امور انجام شد.

جعفر احمدی فرماندار سابق نکا که که روز پنج‌شنبه بدون اطلاع قبلی، حکم برکناری‌اش را دریافت کرد، حدود سه سال از خرداد ماه سال ۹۴ تاکنون فرماندار نکا بوده است و با وجود برخی مشکلات و ناملایمتی‌ها، به ادعای مسؤولان و امام جمعه نکا، کارهای مثمر ثمر فراوانی را در دوران خدمت خود انجام داده و اثرگذاری مناسبی داشته است.

این مراسم که با حضور امام جمعه نکا و مسؤولان استانی و شهرستانی برگزار شد؛ در غیاب جعفر احمدی فرماندار سابق نکا، علی غلامیان، دبیری جلسه را برعهده گرفته و عملکرد سه ساله فرماندار سابق نکا را بیان و برای توحیدی‌مقدم فرماندار جدید نکا آرزوی موفقیت کرد.

توحیدی‌مقدم اگرچه اهل مازندران نیست و از خطه خراسان شمالی است؛ اما با مدیران مازندرانی فراوانی کار کرده است و دارای سوابق بیست ساله در عرصه سیاسی است؛ در کارنامه خود سوابقی همچون ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فاروج در دوران اصلاحات، بخشدار شوقان، رئیس شورای بخش شورقان، بخشدار سرحد جاجرم دارد.

همچنین معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری شیروان و فرماندار شهرستان سوادکوه مازندران از جمله سمت‌های وی در دولت تدبیر و امید است که ۹۲۰ روز به عنوان فرماندار سوادکوه در دولت تدبیر و امید مشغول فعالیت بود.

به گزارش فارس، جعفر احمدی خرداد ماه ۱۳۹۴ با حکم ربیع فلاح‌جلودار استاندار وقت مازندران، به سمت فرماندار نکا منصوب شد و تاکنون حدود سه سال فرماندار نکا در دولت تدبیر و امید بود و اکنون سکانداری فرمانداری نکا به عبدالجواد توحیدی‌مقدم سپرده شده است.

جعفر احمدی، فرماندار سابق نکا فارغ‌التحصیل دانشگاه شهید بهشتی تهران بوده و معاونت سازمان برنامه بودجه استان قم، مدیر کلی آمار و اطلاعات استانداری مازندران و معاونت هماهنگی اطلاعات آماری مرکز آمار ایران را در کارنامه کاری خود داشته است.

با انتصاب محمد اسلامی به عنوان استاندار مازندران از آبان ماه سال گذشته تاکنون، فرمانداران شهرستان‌های نوشهر، نور، بهشهر و نکا در استان مازندران تغییر یافتند و زمزمه‌های تغییر فرمانداران قائم‌شهر، عباس‌آباد، سوادکوه شمالی و جویبار هم شنیده می‌شود.

همزمان با معرفی عبدالجواد توحیدی‌مقدم، به عنوان سرپرست فرمانداری نکا، سعید یزدانی معاون فرماندار نور هم با حکم محمد اسلامی استاندار مازندران، به عنوان سرپرست فرمانداری سوادکوه معرفی شد.

استاندار مازندران از آغاز شروع به کار خود در استان مازندران و در ۷ ماه سکانداری به عنوان نماینده عالی دولت در این استان و استاندار مازندران، تاکنون علی شادمان فرماندار سابق نوشهر را به جای فرماندار شهرستان نور منصوب کرد و عبدالصمد صفرنژاد  فرماندار نوشهر شد؛ و همچنین در حکم دیگر نیز به هادی خنجری فرماندار سابق شهرستان نور به عنوان فرماندار بهشهر معرفی شد.

این مراسم با تجلیل از خدمات جعفر احمدی فرماندار سابق نکا توسط احمد حسین‌زادگان معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران و اهدای لوح تقدیر در غیاب ایشان به علی غلامیان معاون فرماندار نکا، حکم سرپرست فرمانداری نکا که به امضای محمد اسلامی استاندار مازندران رسیده است؛ رسما” به عبدالجواد توحیدی‌مقدم، ابلاغ شد و توحیدی‌مقدم حکم مسؤولیت خود را از دستان امام جمعه نکا دریافت کرد./فارس