سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی نوشت: «کارلوس کی روش» تیم شکوهمندی برای جام جهانی ساخته و در فهرست ۲۴ نفره اعلام شده خود، از استعدادهای بی نظیری همچون سردار آزمون، علیرضا جهانبخش و سعید عزت اللهی بهره می برد.

به گزارش ایرنا، در این مطلب که روز دوشنبه منتشر شده، آمده است: دستیار اسبق آلکس فرگوسن می گوید انتخاب اعضای اصلی تیم برای عزیمت به جام جهانی روسیه، کار بسیار دشواری بود و طبیعی است که هر مربی دوست دارد بازیکنان بیشتری در اختیار داشته باشد و من هم دوست داشتم برخی از بازیکنانی که در مرحله مقدماتی به ما کمک کردند را به تیم دعوت کنم اما متاسفانه ما تنها اجازه داریم نام ۲۳ نفر را اعلام کنیم. ما می بایست اطمینان حاصل نماییم که درست ترین و منصفانه ترین تصمیم ممکن را گرفته ایم چرا که در زندگی، گرفتن تصمیم های آسان همواره آسان تر است.
وی ادامه داد: آنچه شما از یک مسوول انتظار دارید تصمیمات صحیح و عادلانه است؛ یقین بدانید انتخاب این بازیکنان نتیجه ساعت ها تلاش، آنالیز، ارزیابی و بررسی تک تک بازیکنان است.
در بخش دیگری از گزارش «ای.اف.سی» آمده است: سرمربی اسبق تیم رئال مادرید اسپانیا، تیم ملی ایران را در مرحله گروهی جام جهانی روسیه مقابل تیم های اسپانیا، پرتغال و مراکش هدایت خواهد کرد و امیدوار است آن ها را برای نخستین بار به مرحله حذفی این رقابت ها برساند.
این در حالی است که سرمربی ۶۵ ساله تیم ایران به رغم اظهارات خود در خصوص تصمیمش برای پایان دوران حضور روی نیمکت تیم ملی ایران، اطمینان دارد که شاگردانش برای رسیدن به مقصود خود کاملا متمرکز هستند.
مرد پرتغالی نیمکت ایران که از سال ۲۰۱۱ هدایت این تیم را بر عهده گرفته است، می گوید: باید تلاش کنیم تا اطمینان یابیم تک تک بازیکنان هر روز بهتر از دیروز عمل می کنند و اطمینان پیدا کنیم که اعضای تیم می توانند غرورآمیز و آبرومندانه رقابت کنند و برای مردم نیز شعف و غرور به ارمغان آورند.
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: آرزو داشتم زمان بیشتری در اختیار داشتم تا می توانستم بازیکنان بیشتری را برای بازی ها مهیا نماییم، علی الخصوص بازیکنان محلی؛ این عدم آمادگی شاید به قیمت از دست دادن چند بازیکن تمام شود. در واقع زمان آن فرا رسیده تا این حقیقت را بپذیریم و به جلو حرکت کنیم و از تک تک روزهای باقی مانده نهایت استفاده را ببریم.
تمام بازیکنان کاملا آماده و با انگیزه و هیجان زده هستند و من اطمینان دارم اگر به مانند همیشه و با همان نگرش و روح تیمی و انسجام مراحل قبلی وارد مسابقات شویم، بی شک هیچ مشکلی در کار نخواهد بود.
تیم ملی ایران که پیش از این در سال های ۱۹۷۸، ۱۹۹۸، ۲۰۰۶ و ۲۰۱۴ به جام جهانی راه یافته است، برای پنجمین حضور در رقابت های جام جهانی کمتر از یک ماه دیگر راهی روسیه می شود.