استاندار مازندران از روابط عمومی ها خواست تا اقدامات و کارهای دستگاههای اجرایی را به خوبی ارائه و پردازش بکنند و از این طریق باید جریان حرکت مثبتی که دولت دارد به جامعه بیان شود.

محمد اسلامی روز دوشنبه در همایش مدیران روابط عمومی دستگاههای اجرایی استان مازندران افزود : البته در این میان نقاط ضعف کاری با ارائه راهکارهای مناسب بیان شود تا موجب افزایش راندمان کاری مجموعه شود .
وی از روند اطلاع رسانی ، پردازش اطلاعات و اخبار عملکرد و فعالیت های دستگاههای اجرایی به عنوان یک عامل اثرگذار در جامعه ذکر کرد و ادامه داد : این مساله نیز باعث می شود تا در جامعه و میان مردم تاثیر روانی خود را داشته باشد .
استاندار مازندران تاکید کرد : شیوه شفاف اطلاع رسانی مطلوب مردم است و انتخاب این نوع اطلاع رسانی خواسته ۲ طرف دستگاههای اجرایی و هم مردم است .
وی با اشاره به مشکلات پیش روی فعالیت روابط عمومی در دستگاههای اجرایی از قبیل کمبود ونبود امکانات ، تجهیزات و نیروی انسانی متخصص ، گفت که در عصر کنونی و کارزار جنگ نابرابر رسانه ای کشورهای دیگر علیه ایران ، مهندسی و معماری درست اخبار و پردازش آنها می تواند کمک حال باشد .
اسلامی اضافه کرد : در دیدگاه جهانی دیگر روابط عمومی مقتدر و کارآمد به نوع و تعداد وسایل ، تجهیزات و جمعی از افراد سنجیده نمی شود بلکه آنچه مهم است داشتن فکر و ایده مناسب برای پردازش اطلاعات براساس ذائقه مردم است .
وی افزود : در شرایط سخت کنونی که تعدد فضای مجازی ، ذهن مردم را هدف گرفته است ساکت و غیر منفعل بودن روابط عمومی ها و عدم پردازش عملکردها ، به دغدغه ای مبدل شده است .
استاندار مازندران تاکید کرد : در حالیکه روابط عمومی هر دستگاه اجرایی با توجه به تخصص در حوزه کاری خود می بایست برای شناسایی دغدغه های جامعه وارد عمل شود .
* مسیر استخدام از دستگاههای اجرایی نمی گذرد
وی با اشاره به برنامه کوچک و چابک سازی دولت ، گفت : ساختار بزرگ دولت موجب افزایش هزینه های جاری شد و این باری بر دوش بدنه دولت است .
اسلامی افزود : دیگر مسیر استخدام و اشتغالزایی در جامعه از درون نهادهای دولتی نمی گذرد و اگر استخدامی هم باشد تنها از مسیر قانونی و با برگزاری آزمون صورت خواهد گرفت .
وی ادامه داد : باید به سمت اشتغال در مجموعه کارآفرینی های نوین برویم و از ظرفیت های موجود در این بخش استفاده بکنیم .
به گفته اسلامی طرح های کوچک و متوسط از جمله مبادی اشتغالزایی در مازندران به شمار می روند که باید به آنها بیشتر توجه شود تا از بحران بیکاری جامعه خلاص شویم .
وی با اشاره به اینکه از زمان آغاز ثبت نام در سامانه ‘کارا ‘ تاکنون هفت هزار و ۵۰۰ طرح ثبت نام کردند ، افزود : سهم مازندران از تسهیلات برای اجرای طرح های این سامانه ۱۶۵میلیارد تومان است.
ثبت نام متقاضیان وام اشتغال روستایی در سامانه کارا از اواخر سال گذشته آغاز شد .
اسلامی به استناد اطلاعات مرکز آمار ایران از مازندران به عنوان استانی که نرخ بیکاری در آن در حال کاهش است نام برد و افزود : باید اقدامات و تلاش های صورت گرفته برای این منظور به مردم اطلاع رسانی شود تا آنها در جریان وضعیت قرار بگیرند .
* نقد به همراه راهکار ، پیشرفت زا است
وی انتقاد و مطالبه را نشانه حیات مجموعه ها دانست و ادامه داد : اما در این میان تاثیرگذار بودن ، نشانه های حرکت و تعالی به شمار می رود که باید به آن توجه شود .
استاندار مازندران با اشاره به راه اندازی ‘سامد ‘ سامانه ای برای ارتباط مستقیم تلفنی مردم با مدیران کل ، گفت : در این مدت ۲۰ مدیر کل برای این منظور حضور یافتند و به سوالات و مشکلات مردم به صورت تلفنی پاسخ دادند .
وی از مدیران روابط عمومی دستگاههای اجرایی خواست تا مطالب ارائه شده از سوی مردم در این سامانه را مورد بررسی قرار بدهند تا از این طریق نیز مشکلات و مسائلی که مردم به آن دچار هستند را بشناسند .
در این جلسه علاوه بر بیان مسائل کاری روابط عمومی دستگاههای اجرایی ، پیشنهاداتی برای کیفی سازی فعالیت این مجموعه ها ارائه شد .
همچنین از مدیران روابط عمومی چند دستگاه اجرایی مازندران قدردانی شد .