بیمارستان های دولتی مازندران روز چهارشنبه با حضور مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور به سامانه استحقاق سنجی بیمه شدگان پیوستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، مازندران ۲۴ بیمارستان دولتی دارد و آیین نمادین راه اندازی سامانه استحقاق سنجی این بیمارستان ها در بیمارستان امام خمینی (ره) ساری برگزار شد.
استحقاق سنجی بیمه شدگان طرحی است که بر اساس آن بیمه شده برای دریافت خدمت از مراکز درمانی از نظر جنسیت ، هم پوشانی و تاریخ اعتبار دفترچه شناسایی و ارزیابی می شود.
هدف از راه‌اندازی این سامانه، کشف و حذف همپوشانی بیمه‌ای، تسریع در پذیرش بیماران و در نهایت حذف دفترچه از مرحله پذیرش بیمار است .
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در این مراسم اعلام کرد که در حال حاضر استحقاق سنجی در سطح بستری بیمارستان های دولتی انجام می شود ولی در آینده سطح سرپایی را هم شامل خواهد شد.
طاهر موهبتی افزود که تا کنون طرح استحقاق سنجی در ١٠٥ بیمارستان دولتی استان های مازندران، فارس، البرز و کرمان راه اندازی شده و تا پایان شهریور امسال هم از ۶۶۰بیمارستان دولتی کشور ۳۳۰بیمارستان به این سامانه متصل خواهند شد.
رئیس دانشگاه علم پزشکی مازندران هم در این مراسم با بیان اینکه حجم خدمات در حوزه سلامت بالاست و کنترل و مراقبت با شیوه سنتی کاغذی در فرایند ها هم پر هزینه و کارایی کمی دارد، گفت: امروز سازمان های بیمه گر در این شیوه با مشکلات جدی مواجه هستند.
سید عباسی موسوی افزود : امروز برخی از افراد بیمه شده دارای چند دفترچه هستند که حذف هم پوشانی دفترچه ها از اهداف اصلی سامانه استحاق سنجی است.
همپوشانی دفترچه ها به این معناست که یک فرد دارای دو یا چند دفترچه بیمه پایه مانند تامین اجتماعی ، خدمات درمانی و بیمه سلامت است.
موسوی با اشاره به اینکه ۲۴ بیمارستان دولتی مازندران به این سامانه متصل هستند ، بیان داشت : شفاف سازی در مدیریت منابع مالی ، بیمه ای ، درمان و بهداشت حوزه سلامت همواره مورد تاکید دولت تدبیر و امید است.