چهل‌ و ششمین سالگرد ارتحال عالم ربانی ، آیت‌الله محمد کوهستانی پنجشنبه شب در حسینیه شهدای زادگاهش روستای کوهستان شهرستان بهشهر با حضور علمای منطقه و جمعی از شاگردانش برگزار شد.

چهل و ششمین سالگرد ارتحال ‌آیت الله کوهستانی برگزار شد

به گزارش شمال نیوز ، حجت الاسلام شرف الدین نظری، استاد حوزه علمیه در این مراسم با بزرگداشت نام و یاد این عالم ربانی گفت: همه خلقت جن و انس برای عبادت و عبودیت بشر است و فکر و ذکر، دو بال پرواز انسان برای رسیدن به کمال است و انسانی که اهل تفکر، تعبد و تذکر باشد در اوج سعادت و عبادت خالق است.

وی با اشاره به شخصیت وارسته و بی نظیر آیت الله کوهستانی ، افزود : شخصیتی عابد، متذکر، متعبد، ارزشمند و تاثیرگذار بودند که نه تنها در منطقه و استان مازندران بلکه در تمام کشور روحانی شایسته و شناخته شده بود.

این استاد حوزه علمیه گفت: زهد، عبادت، مردم داری و عبد صالح خدا بودن از جمله خصوصیت های بارز این روحانی و عالم برجسته بود که رعایت مسائل دینی و حلال و حرام از کودکی سرلوحه کار ایشان بوده است.

نظری ادامه داد : مراقبت و مواظبت در اعمال و برفتار از جمله مواردی است که در دستور عالمان برجسته دینی است و همه انسان ها باید این مسائل را رعایت و خود را در محضر خدا ببینند و دست و زبان و چشم و جوارح خود را از گناه نگه دارند.

وی اظهار داشت : انسان برترین خلقت های خداوند است و به دلیل همین برتری باید خود را در محضر خدا ببیند و با دوری از گناهان برای آینده و آخرت خود توشه فراهم کند.

این استاد حوزه علمیه بیان داشت: باید توجه داشت که مرگ برای همه افراد و انسان ها وجود دارد و همه ما باید در مسیر بندگی حرکت کنیم و از مسیری که خداوند برای ما ترسیم کرده است؛ دور نشویم و بدانیم سعادت ما در بندگی خدا و توشه ای است که برای آخرت خود آماده می کنیم.

وی افزود : اکنون در شرایطی قرار داریم که تبلیغات علیه دین و روحانیت بسیار فراوان است و باید در این راستا عاقلانه رفتار کنیم و با تشخیص بد از خوب، راه مناسب را در پیش گیریم.

آیت‎الله محمد کوهستانی از علمای برجسته و وارسته شرق مازندران بود.

این عالم ربانی در سال ۱۲۶۷ هجری شمسی در روستای کوهستان از توابع بخش مرکزی بهشهر در خانوادهای متدین و عالم چشم به جهان گشود و از همان دوران کودکی در فراگیری علم و دانش و علوم دینی تبحر خاص داشت.

آیت‎الله کوهستانی پس از ۲۰ سال تحصیل و فراگیری علوم حوزوی، سرانجام به درجه اجتهاد رسید و با بازگشت از نجف اشرف به زادگاه خود ، حوزه علمیه ای تاسیس کرد و به تعلیم و تربیت طلاب همت گماشت .

عالمان بنامی از محضر این استاد فرزانه کسب علم کردند که آیت الله شهید هاشمی نژاد از جمله آنان بود.

آیت‌الله کوهستانی در هشتم اردیبهشت ‌ماه سال ۱۳۵۱ به ‌علت شدت بیماری ، جان به جان‌آفرین تسلیم کرد و پس از تشییع باشکوه در روستای کوهستان و شهرستان بهشهر ، بنا به وصیت به مشهد مقدس منتقل و در جوار بارگاه امام رضا (ع) در ‘ دارالسیاده ‘ به خاک ‌سپرده شد.