سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت که تولید محصولات کشاورزی در دولت تدبیر و امید ۲۰ درصد بیشتر شده است.

به گزارش خبرنگارایرنا، علی محمد شاعری عصر روز یکشنبه در نشست مدیران واحدهای تولیدی وصنعتی مازندران افزود : افزایش میزان تولید در چند سال اخیر باعث شد تا کشورمان در تولید محصولات کشاورزی در بین کشورهای جهان رتبه دوازدهم را کسب کند.
وی اضافه کرد : همچنین در سال زراعی گذشته نرخ برنج تولیدی کشاورزان مازنی در ۲۰ سال اخیر بی سابقه بود و این روند مناسب در صورت افزایش میزان صادرات ، رونق اقتصادی کشور و کشاورزان را به دنبال خواهد داشت.
نماینده مردم شرق مازندران در مجلس دهم اظهارداشت : با وجود افزایش تولید محصولات کشاورزی ، رتبه ما در حوزه صادراتی پسروی داشته و به رتبه ۱۷۵ در بین کشورهای جهان رسید و این برای ایران با ۱۲۰ میلیون تن محصول کشاورزی زیبنده نیست.
شاعری خواهان رفع موانع صادرات کالاهای تولید داخل از سوی دولت شد و افزایش قیمت تمام شده، نرخ سود بالای بانکی را از مهمترین مشکل پیشروی صادرات مازندران اعلام کرد.
** تصویب ۱۳ هزار میلیارد ریال مشوق صادراتی
سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت که مجلس برای افزایش صادرات محصولات کشاورزی در بودجه سال جاری ۱۳ هزار میلیارد ریال مشوق صادراتی مصوب کرد.
شاعری اظهارداشت : مجلس شورای اسلامی با کمک دولت به دنبال تصویب قوانین به نفع صادرات است و ابراز امیدواری کرد تا با تصویب این قوانین گره گشایی برای صادرات کشور شود.
نماینده مردم شهرستان های نکاء، بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی راه اصلی برای گره کشایی تولید محصولات کشاورزی را کنترل واردات دانست.
شاعری با انتقاد از واردات محصولات تراریخته افزود : واردات این نوع محصولات باعث آلودگی تولیدات داخلی و ضربه خوردن به محصولات کشاورزی داخلی می شود.
این نماینده مجلس دهم با اشاره به تصویب تسهیلات یک میلیارد و ۵۰۰میلیون دلاری برای اشتغال و تولید در بودجه سال جاری گفت که این تسهیلات با نرخ سود ۶ درصدی پرداخت می شود و سهم مازندران از این وام در مرحله اول یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال است.