تغییر مسیر آب سد گلورد را متوقف کنید / این کار غیرکارشناسانه است/ خودمان وارد عمل شده و آن را متوقف می‌كنيم         نماینده اسبق مردم بهشهر، نكا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت: توقف تغيير مسير آب سد گلورد با فوريت اجرايی شود؛ در غير اين صورت اگر نسبت به توقف و تعطيلی كار اقدام نشود، خودمان وارد عمل شده و آن را متوقف می‌كنيم.

  حجت‌الاسلام محمدحسن جمشیدی،  در اجتماع مردم نکا در اعتراض به تغییر مسیر آب سد گلورد در مسجد جامع نکا اظهار کرد: تغییر مسیر آب سد گلورد کاری غیرکارشناسانه است و مسؤولان باید در این بخش با دغدغه بیشتری وارد عمل شده و کار کارشناسی انجام دهند.

وی افزود: مردم نکا از مردم ولایی، انقلابی و مؤمن قبل از انقلاب، حین و بعد از انقلاب هستند و همواره تابع ولایت، رهبری و نظام بوده‌اند و اجتماع اکنون مردم تنها به عملکرد برخی از مسؤولان و برقراری عدل و داد در جامعه است و نباید شبهه ایجاد شود.

نماینده اسبق مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم ما در قبل و بعد از انقلاب، قیام کردند، کتک خوردند؛ شکنجه شدند و به شهادت رسیدند و همچنان هم به شهادت می‌رسند و برای حفاظت از این کشور جان می‌دهند؛ یادآور شد: اتفاقی در راستای انتقال آب شرب از سد گلورد رخ داد که انتظار نداشتیم.

جمشیدی گفت: انتقال آب از مسیر واقعی و اصلی، حق مردم نکا است و اگر به داد ما نرسند آنقدر در مسجد می‌نشینیم تا به دادمان برسند و این تهدید نظام نیست چرا که ما علاقه‌مند به نظام هستیم؛ اما آقایانی که در این تغییر مسیر دخالت دارند؛ باید از خدا و خون شهدا بترسند.

وی با اعلام اینکه مردم بهشهر هم‌خواهان چنین اتفاقی نیستند؛ خاطر نشان کرد: ما دوستی دیرینه با بهشهر از گذشته‌های دور داریم و سالیان سال هم مردم بهشهر از آب انتقالی نکا استفاده می‌کنند و مشکلی برای انتقال آب نداریم اما این تغییر مسیر آب، مشکل آفرین است.

نماینده اسبق مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی افزود: این رودخانه هزاران سال جاری است و طبیعت، مردم روستاها و حیوانات و جانداران مختلف از این آب استفاده می‌کنند و تغییر مسیر رودخانه موجب نگرانی عمومی مردم برای خشکی در منطقه شده است.

جمشیدی بیان داشت: ۲۰ روستا در مسیر رودخانه مهربان‌رود قرار دارند و مردم مظلوم و ضعیف منطقه هزارجریب و روستاهای کوهستانی و بالادست، از این آب تغذیه می‌کنند و تغییر مسیر رودخانه موجب خشک کردن آب مصرفی مردم این روستاها می‌شود.

وی با اعلام اینکه اکنون خشکسالی در کشور، استان و منطقه کاملا” مشهود است؛ یادآور شد: نمی‌توان با کار غیر ارشناسانه و براساس تصمیمات فوری، آب رودخانه را قطع و مسیر آن را تغییر دهند و خواهشمندیم در این راستا کار کارشناسی انجام شود.

جمشیدی اظهار کرد: این کار و تغییر مسیر آب از سد گلورد، به مصلحت نیست و مسؤولان و دست‌اندرکاران این امر متوجه باشند.

وی افزود: بهشهر و مردمان بهشهر، برادر ما هستند و ما از دیرباز با هم دوست و برادر هستیم و هیچ مشکلی برای انتقال آب از نکا به بهشهر وجود ندارد اما با کار غیرکارشناسانه و مسؤولی که این کار را انجام می‌دهد؛ مخالفیم.

نماینده اسبق مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت: این سد، از منافع شهرستان نکا است که با پشت سر گذاشتن مشکلات فراوان ایجاد شده و به آبگیری رسیده است و به نوعی از منافع شهرستان نکا است و ما به منافع ملی و مردمی، حساس هستیم.

جمشیدی افزود: اینکه مسیر انتقال آب از مسیر نکا به بهشهر در حال انتقال است نه تنها برای بهشهر دارای منفعت نیست بلکه برای بهشهر هم ضرر دارد و هزینه‌های فراوانی باید پرداخته شود و مسؤولان باید به داد ما برسند.

وی گفت: مردم ما زنده هستند و نسبت به منافع خود حساس‌اند، در انتقال آب به بهشهر و شهرهای همجوار مشکلی وجود ندارد اما تغییر مسیر رودخانه از نکا به بهشهر اجحاف در حق مردم، کار غیرکارشناسانه و ظلم به این مردم  است./ فارس