روزشمار سعید مرتضوی را در زیر بخوانید:
۳ آذر ۱۳۸۱
سعید حجاریان: خاتمی قطره قطره برای کشور آبرو جمع می‌کند و یک قاضی جوان به یکباره همه را دور می‌ریزد. قاضی‌ای حکم را صادر کرده که در زمان انقلاب ۴ ساله بوده و پروتستانیسم اسلامی را نمی‌شناسد. کار قاضی مرتضوی تداخل قواست، چرا که بدون در نظر گرفتن نظر وزارت اطلاعات، اتهامی را جاسوسی تلقی کرده است.
۶ تیر ۱۳۸۲
سعید مرتضوی، دادستان تهران: مطبوعات متخلف محاکمه می‌شوند.
۲۹ تیر ۱۳۸۲
محسن آرمین، نماینده مجلس: قاضی مرتضوی و حامیانش باید برکنار و در دادگاه به اعمال آن‌ها رسیدگی شود. قاضی مرتضوی باید پاسخ دهد که چرا زهرا کاظمی را بازداشت کرده و به چه استنادی آن را متهم به جاسوسی کرده است؟ اکنون نشریات ما از بیم توقیف به دست قاضی مرتضوی به روزی افتادند که تیتر اول خود را نیز به دستور او تنظیم می‌کنند.
۱ مرداد ۱۳۸۲
نامه سعید مرتضوی، دادستان تهران به مهدی کروبی، رئیس مجلس: یکی از روزنامه‌نگاران با سابقه، با سوءاستفاده از مکنت مالی خویش و مجوز اعطایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ساختمانی که برای چاپ و انتشار روزنامه و فعالیت مطبوعاتی اختصاص داده است، ده‌ها دختر جوان و بیگناه را که در جستجوی کار برای امرار معاش بوده‌اند به‌ عنوان خبرنگار استخدام که براساس شکایت آنان، متاسفانه به انحاء مختلف مورد تجاوز و اذیت و آزار شدید جنسی قرار گرفته‌اند.از طریق دادسرای ناحیه ۷ به اینجانب اعلام شده بود که متهم مذکور (زهرا کاظمی) در تاریخ ۸۲/۴/۱۹ فوت نموده است و علت فوت نیز از طریق وزارت اطلاعات، سکته مغزی اعلام شده
۱۶ آبان ۱۳۸۲
سعید مرتضوی، دادستان تهران: در زندان‌ها را به روی گزارشگران باز می‌کنیم تا افتخارات را منعکس کنند. ما نقطه دیگری از جهان را سراغ نداریم که این درجه از اطمینان وجود داشته باشد، زیرا ما مطمئن هستیم که با زندانیان بدرفتاری نمی‌شود
۲۴ فروردین ۱۳۸۳
آیت‌الله هاشمی شاهرودی، رئیس قوهٔ قضاییه از سعید مرتضوی به عنوان مدیر نمونهٔ کشور تقدیر کرد. در متن تقدیرنامه آمده است: از زحمات و تلاش ارزندهٔ جنابعالی در راستای تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و توسعه و اعتدال دستگاه قضایی تشکر کرده و کسب عنوان مدیر نمونهٔ کشور را در اولین جشنوارهٔ شهید بهشتی قوهٔ قضاییه برازنده می‌دانم و از خداوند متعال موفقیت روزافزون شما را در تمام مراحل زندگی خواهانم.
۳ اردیبهشت ۱۳۸۶
مرتضوی: اکثر زنانی که به صورت مانکن‌های مبتذل در معابر عمومی ظاهر می‌شوند متصل به باندهای تبهکاری‌اند.
۲۶ مرداد ۱۳۸۸
مرتضوی: ما سرباز نظام هستیم و هر سنگری که مسئولان تعیین کنند امیدواریم توفیق خدمت داشته باشیم.
۱۱ شهریور ۱۳۸۸
مرتضوی در مراسم تودیع دادستانی تهران: در مبارزه با اراذل و اوباش کارنامه ‌۱۰۰ درصد موفقی داشتیم.
۲۴ آذر ۱۳۸۸
مرتضوی، معاون دادستان کل کشور: مسائل کهریزک ربطی به من ندارد
۲۷ دی ۱۳۸۸
مرتضوی: بازداشتگاه کهریزک یک مکان رسمی و قانونی بوده که در گزارش نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز بر آن تاکید شده است و با توجه به اینکه اساسا در قانون مجازات اسلامی تعریفی از اراذل و اوباش نشده تا بتوان افرادی را بنا به تعریف قانونی از شمول آن خارج کرد
۲۸ شهریور ۱۳۹۱
عبدالرضا عزیزی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از تهیه نامه‌ای با ۱۶۴ امضا در حمایت از سعید مرتضوی رئیس سازمان تامین اجتماعی به دلیل عملکرد مطلوبش در سازمان تامین اجتماعی خبر داد.
۲۹ شهریور ۱۳۹۱
مهدی کوچک‌زاده، نماینده مجلس: بنده با افتخار اعلام می‌کنم که زیر نامه‌ای که تلاش‌های قاضی مرتضوی را ستایش کرده بود، امضاء کردم و یکی از ۱۶۴ امضاءکننده بودم.
۱۷ بهمن ۹۱
محمود احمدی‌نژاد: خبر دستگیری مرتضوی را شنیدم و بابت آن متاسفم. وقتی از سفر برگردم حتما این مساله را دنبال می‌کنم.
۱۸ بهمن ۱۳۹۱
سعید مرتضوی، سرپرست سازمان تأمین‌ اجتماعی: اینجانب خود را در همه حال سرباز ولایت می‌دانم و در طول خدمت خود در دستگاه قضا ثابت کرده‌ام که ذره‌ای از راه ولایت کوتاه نخواهم آمد و مطیع ولایت خواهم ماند.
 ۳۰ آذر ۱۳۹۲
مرتضوی: آقای احمدی‌نژاد گفت اگر امروز بر سر شما کوتاه بیاییم این‌ها فردا در رابطه با افراد دیگر مدعی می‌شوند. وقتی پاستور رسیدم آقای احمدی‌نژاد خیلی گرم استقبال کرد و گفتند شما اصلا نگران نباشید، من فردا از شما دفاع می‌کنم.
 منبع : تاریخ ایرانی