رهبر معظم انقلاب در دیدار جمعی از مسئولان نظام و سفیران کشورهای اسلامی، حمله به سوریه را یک جنایت توصیف کردند و گفتند: صریحاً اعلام می‌کنم رئیس‌جمهوری آمریکا و فرانسه و نخست‌وزیر انگلیس جنایتکارند و جنایت کردند.

  حضرت آیت الله خامنه ای روز جمعه هم‌زمان با خجسته سالروز بعثت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (صلی‌الله‌علیه‌وآله) در دیدار جمعی از مسئولان نظام، سفیران کشورهای اسلامی در تهران و قشرهای مختلف مردم حمله سحرگاه امروز امریکا و دو کشور غربی به سوریه را جنایت دانستند و با دروغ خواندن ادعای آنها مبنی بر مخالفت با استفاده از سلاح شیمیایی، تأکید کردند: جمهوری اسلامی همچون گذشته در کنار گروههای مقاومت حاضر خواهد بود و آمریکا نیز قطعاً در اهداف خود در منطقه، شکست خواهد خورد.

مهمترین محورهای آن به شرح ذیل است:

** رئیسان ‌جمهوری آمریکا، فرانسه و نخست‌وزیر انگلیس جنایتکارند، سودی هم نخواهند برد؛ همچنان‌که در عراق، سوریه و افغانستان از این قبیل جنایات انجام دادند و سودی هم نبردند
**جمهوری اسلامی همچون گذشته در کنار گروههای مقاومت حاضر خواهد بود و آمریکا نیز قطعاً در اهداف خود در منطقه، شکست خواهد خورد.
** ایستادگی در مقابل ظالم، قطعاً منجر به پیشرفت خواهد شد که نمونه بارز آن، ملت فلسطین است که در ابتدا ملتی ضعیف بودند اما براثر ایستادگی، اکنون آن ملت ضعیف به یک فلسطین قدرتمند تبدیل شده است که رژیم صهیونیستی را تهدید می کند و این رژیم در مقابل ملت فلسطین احساس ضعف و عجز می کند.
** بدون تردید، فلسطینی ها بر صهیونیست ها غالب خواهند شد و سرزمین فلسطین به ملت آن باز خواهد گشت.
** اینکه گفته می‌شود جمهوری اسلامی ایران توسعه طلب است، سخنی دروغ و خلاف واقع است و ایرانِ بزرگ و آباد و یکپارچه، قصد توسعه طلبی در منطقه و هیچ نقطه ای از دنیا را ندارد.
** علت حضور ایران در سوریه و در منطقه غرب آسیا، یاری رساندن به مقاومتی بود که در مقابل ظلم وجود داشت
** دولت‌های اسلامی نباید خود را در خدمت اهداف آمریکا و برخی کشورهای متجاوز غربی قرار دهند
** برای یک کشور اسلامی همچون سعودی افتخار نیست که رئیس جمهور کنونی امریکا در تبلیغات انتخاباتی‌اش علناً در مورد آنها بگوید «گاو شیرده»، ذلت از این بالاتر نمی شود که پول یک کشور را بگیرند و با چنین تعبیری آن را خطاب کنند.
** دیکتاتورها در هیچ کجای دنیا کامیاب نخواهند شد و امریکا نیز قطعاً در اهداف خود در منطقه، شکست خواهد خورد.
** رئیس جمهور امریکا چندی پیش اعلام کرد که در منطقه غرب آسیا، هفت تریلیون دلار هزینه کرده اند و چیزی عاید آنها نشده است. این سخن، صحیح است و از این پس هم امریکا هر قدر تلاش و هزینه کند، چیزی عاید آن در منطقه نخواهد شد.
-ملت‌های عراق، افغانستان، سوریه، فلسطینِ مظلوم، میانمار و مردم کشمیر در آینده‌ی نه‌چندان دور، با مقاومت خود، دشمنان را به عقب برانند.