۸۳ دستاورد اقتدارآفرین در بخش های مختلف صنعت هسته ای در دوازدهمین سالروز ملی فناوری هسته ای با حضور رییس جمهوری اسلامی ایران رونمایی شد.

  مراسم بزرگداشت دوازدهمین سالروز ملی فناوری هسته ای صبح امروز – دوشنبه – با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی و با حضور جمعی از وزیران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و معاونین رییس جمهوری و دیگر مسئولان کشور و همچنین نمایندگانی از دیگر کشورها در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی گشایش یافت.
رییس جمهوری در ابتدای این مراسم با حضور علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی از نمایشگاه دستاوردهای سازمان انرژی اتمی ایران بازدید کرد و با توضیحات مهندسان، مدیران و متخصصان صنعت هسته ای کشور در جریان آخرین دستاوردها و پیشرفت های دانشمندان ایرانی در حوزه های مختلف انرژی اتمی قرار گرفت.
در این مراسم از چهار دستاورد در سالن اصلی و پنج دستاورد هم به صورت ویدئو کنفرانس و از ۷۴ دستاورد در نمایشگاه جانبی رونمایی شد.
این دستاوردها در حوزه‌های مختلف از جمله سانتریفیوژها، جداسازی، رادیودارو، سرریز دانش در حوزه آب‌، بهداشت و درمان و نیروگاهی است.
در مراسم بزرگداشت دوازدهمین سالروز ملی فناوری هسته ای پیش از سخنان رییس جمهوری، علی اکبر صالحی معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی کشور گزارشی از روند فعالیت ها و دستاوردها و برنامه ریزی های این سازمان در راستای توسعه و ارتقا دانش و صنعت هسته ای کشور ارائه می کند.
بیستم فروردین روز ملی فناوری هسته ای است./ ایرنا