رئیس‌جمهور گفت: برخی فکر می‌کنند در دولت یازدهم و دوازدهم حرکت هسته‌ای ما کند شده است و سانتیریفیوژهای ما نمی‌چرخد یا کند می‌چرخد. به ملت ایران با صراحت و شفافیت می‌گویم صنعت هسته‌ای ما با توان و دقت بیشتر و محاسبه دقیق‌تر امروز نسبت به دیروز سرعت بیشتری دارد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری ها، حجت الاسلام حسن روحانی در مراسم روز ملی فناوری هسته‌ای عنوان کرد: روز ملی فناوری هسته‌ای برای حضار محترم، اندیشمندان و دانشمندان جوان هسته‌ای ما و همه ملت ایران مبارک باشد. قبل از هر چیز باید سپاسگذاری کنیم از همه آنهایی که در طول سالیان گذشته در زمینه این فناوری گام برداشتند.

وی افزود: در دولت‌های مختلف حداقل من از سال ۱۳۶۰ در کنار مسئولان و محققان این رشته به تناسب مسئولیت‌هایی که داشتم بودم و کاملا آشنا و آگاه هستم که چه گام‌های مهم و استوار و سختی در این مسیر برداشته شده است.باید درودمان را تقدیم شهدای هسته‌ای کنیم؛ آنهایی که در راه افتخار ملی جان خود را نثار کردند و برای خانواده‌های آنها از خدا تقاضای صبر بیشتر و اجر وافر داشته باشیم.

روحانی گفت: گزارش امروز توسط رئیس سازمان انرژی اتمی داده شد و در نمایشگاهی از ۳۸ دستاورد یکسال گذشته بازدید کردم و پروژه‌هایی به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد و برخی دستاوردها امروز رونمایی شد که پیام روشنی دارد برای برخی از دوستانی که گاهی بی‌دقت حرف می‌زنند.

اهم اظهارات روحانی به شرح زیر است:

* برخی فکر می‌کنند در دولت یازدهم و دوازدهم حرکت هسته‌ای ما کند شده است و سانتیریفیوژهای ما نمی‌چرخد یا کند می‌چرخد. به ملت ایران با صراحت و شفافیت می‌گویم صنعت هسته‌ای ما با توان و دقت بیشتر و محاسبه دقیق‌تر امروز نسبت به دیروز سرعت بیشتری دارد. پارسال ۴۰ پروژه افتتاح کردیم و دستاوردهای آن را مشاهده کردیم امسال افتتاح ۸۳ پروژه نشانگر آن است که در مسیر فناوری علمی راه خود را ادامه خواهیم داد.