حجت الاسلام محمد علی تقوی فرد در بازدید از طرح تکثیر ماهیان استخوانی مازندران اظهار داشت: دستگاه قضایی تمامی تلاش خود را برای کمک به توسعه پایدار تکثیر، صید و صیادی و برخورد با صیادان غیرمجاز آبزیان در رودخانه‌های استان را صورت می‌دهد.

وی افزود: دستگاه قضایی استان در این امر پیشقدم بوده و با جدیت از این طرح حمایت می‌کند زیرا این طرح‌ها و فعالیت‌ها به صلاح جامعه و عموم مردم است.

تقوی فرد گفت: طرح تکثیر ماهیان به صورت طبیعی یکی از طرح‌های بسیار خوب اداره کل شیلات استان بوده که نیازمند همکاری دیگر ادارات مرتبط استان است.

وی بیان کرد: مردم نقش مهم و میدانی در این موضوع می‌توانند داشته باشند؛ زیرا با حضور مردم می‌توان جلوی بیشترین تخلف را در این امر گرفت و این موضوع باید به عنوان یک فرهنگ در بین مردم و صیادان انجام بپذیرد.

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: هر چقدر مسئولان دستگاه‌های ذیربط در صیانت از این سرمایه ملی بدرستی ماموریت خود را انجام دهند، بدون مشارکت و پشتوانه مردمی چنین حمایت‌هایی بی فایده است.

تقوی فرد تاکید کرد: صیانت از انفال عمومی مانند رودخانه‌ها، دریا و دیگر عرصه‌های ملی در این استان باید با فرهنگ سازی به یک باور عمومی تبدیل شود.

این مقام قضایی افزود: دستگاه قضایی استان حمایت ویژه ای از این طرح به عنوان یک سرمایه ملی و بیت المال داشته و دستورات لازم را به دادستان‌های استان ابلاغ تا با کسانی که با برداشت شن و ماسه ازحریم رودخانه باعث از بین بردن این سرمایه ملی می شوند به شدت برخورد قانونی شود.
تسنیم