رئیس‌­جمهور و معاون اول او در ۱۴ روز تعطیلات نوروز ۹۷ روزهای پر کاری را تجربه کردند. در این ایام رئیس‌جمهور علاوه بر سفر به استان زلزله‌زده کرمانشاه به دو کشور حاشیه خزر رفت و ئر آنجا گام­‌هایی در جهت تقویت روابط با همسایگان شمالی کشور برداشت و معاون اول او نیز با سفر به استان­‌های کرمان و آذربایجان شرقی و همچنین شهرستان­‌های پردیس و شهریار استان تهران، تلاش کرد تا در روزهای ابتدایی سال سیاست­‌های دولت را در سال جدید اعلام کند.
رئیس‌جمهوری صبح سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۹۶ و در آستانه آغاز سال ۹۷ به منظور بازدید از مناطق زلزله‌زده، دیدار با مردم این مناطق و رسیدگی به امور آنها و بهره‌برداری از پروژه‌ راه آهن غرب کشور، به استان کرمانشاه سفر کرد. روحانی در این سفر ضمن بازدید از دو روستای زلزله زده «فتاح بگ» و «میرمیرو»، از نزدیک در جریان روند بازسازی منازل و جبران خسارت‌های مردم قرار گرفت و با حضور در کانکس‌ها و منازل روستائیان این مناطق در فضایی صمیمی با آنان به گفتگو پرداخت و از نیازها و مشکلات آنها مطلع و دستورات لازم را برای رفع هر چه سریع‌تر کاستی‌ها و مشکلات آنان به مسوولان ذیربط صادر کرد.

اتصال کرمانشاه به شبکه ریلی کشور/ تحویل سال در کنار زلزله زده‌­ها
روحانی همچنین با حضور در در ایستگاه راه آهن کرمانشاه، ضمن بهره برداری از پروژه راه‌آهن فیروزان- کرمانشاه، دستور حرکت اولین قطار مسافربری از کرمانشاه به مقصد مشهد مقدس را صادر کرد. با بهره برداری از پروژه راه‌آهن فیروزان-کرمانشاه به طول ۱۱۰ کیلومتر امکان اتصال شهر کرمانشاه به شبکه ریلی کشور فراهم و تسهیل ارتباطات، ترانزیت کالا، رفت و آمد مسافران و زائران عتبات عالیات و کاهش ترافیک جاده‌ای میسر خواهد شد. اتصال مناطق غربی کشور به شبکه سراسری راه‌آهن، ایجاد بخشی از کریدور ریلی شرق به غرب آسیا از کشورهای آسیای میانه تا دریای مدیترانه، بهره‌مندی زائرین عتبات عالیات از حمل و نقل ایمن ریلی، افزایش سهم قطار در ترانزیت کالا و مسافر داخلی و بین‌المللی و در نتیجه کاهش سوانح رانندگی و مصرف سوخت، توسعه اقتصادی مناطق غربی کشور و بهره‌مندی صنایع کشاورزی، دامپروری و صنعتی از حمل و نقل ریلی از جمله اهداف و مزیت‌های بهره‌برداری از این پروژه ملی است.
رئیس جمهوری در ادامه سفر به کرمانشاه، در اقدامی متفاوت لحظه تحویل سال نو را در کنار مردم زلزله زده کرمانشاه و کودکانی که خانواده خود را در این زلزله از دست داده­‌اند گذراند. او در همین جمع به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۷ هجری شمسی، سال ۹۶ سال را به رغم خواست و تلاش های بدخواهان کشور، سال موفقیت و پیروزی ملت بزرگ ایران درعرصه­‌های مختلف برشمرد و تصریح کرد که اتحاد ملت ایران همه دشمنان را به اعجاب واداشت و به عظمت این ملت اعتراف کردند. روحانی همچنین با اشاره به نام گذاری سال ۹۷ از سوی رهبر معظم انقلاب، خطاب به مردم ایران خاطرنشان کرد که سال نو، سال تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی و سال اشتغال و رونق خواهد بود.
رئیس­‌جمهوری پس از آغاز سال نو، در پیام‌های جداگانه‌ای فرا رسیدن سال ۱۳۹۷ هجری شمسی و عید سعید باستانی نوروز را به سران کشورهای افغانستان، تاجیکستان، پاکستان، آذربایجان، ترکمنستان، ارمنستان، ترکیه، قزاقستان و ازبکستان تبریک گفت. وی همچنین در گفت ‌وگویی تلفنی با حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، فرا رسیدن سال نو را به ایشان تبریک گفت. روحانی در این گفت وگوی تلفنی که از کرمانشاه انجام شد، تاکید کرد که دولت دوازدهم همه توان خود را برای اجرای رهنمودهای معظم له بکار گرفته و در این عرصه مصمم خواهد بود. حضرت آیت الله خامنه‌ای نیز ضمن تبریک سال نو به رئیس جمهور و خانواده بزرگ ملت ایران، برای خدمت بیشتر دولت، آرزوی توفیق کردند. رئیس­‌جمهوری شامگاه ۲۹ اسفند کرمانشاه را به مقصد پایتخت ترک کرد.
امضای میثاق نامه کمپین«نه به تصادفات»/ بازدید از شرکت داروسازی تهران شیمی
روحانی در نخستین روز سال ۹۷ با حضور سرزده در ایستگاه سلامت مرکز اورژانس تهران واقع در عوارضی قدیم بزرگراه تهران-کرج و پایگاه امداد و نجات جاده ای چیتگر، در جریان میزان آمادگی و برنامه ریزی‌های انجام شده برای امداد رسانی به مردم و مسافران نوروزی قرار گرفت. روحانی در این بازدید موافقت خود را با کمپین ملی «نه به تصادفات» اعلام و میثاق نامه آن را امضا کرد. رئیس­‌جمهوری سپس به مجموعه داروسازی تهران شیمی رفت و در آنجا ضمن افتتاح خط تولید جامدات و آزمایشگاه مرجع این شرکت و بازدید از بخش­های مختلف آن، در گفتگویی با خبرنگاران از همه کارآفرینان، سرمایه‌گذاران و ایرانیان داخل و خارج کشور خواست سرمایه، دانش و تخصص خود را در مسیر پیشرفت کشور به میدان بیاورند و تاکید کرد که در سال جدید باید همه تلاش خود را در مسیر یک تحول بزرگ در تولید ملی، ثروت بیشتر و پیشرفت اقتصادی به کار گیرند.
تبریک به مراجع عظام تقلید
روحانی دوم فروردین نیز در تماس­هایی تلفنی با مراجع عظام تقلید به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۷ هجری شمسی، ضمن تبریک حلول سال نو و همزمانی نوروز با ماه مبارک رجب، برای آنان سلامتی و سالی سرشار از برکت و موفقیت مسالت نمود .وی در گفت‌وگوهای جداگانه با حضرات آیات عظام صافی گلپایگانی، وحید خراسانی، مکارم شیرازی، جوادی آملی، سبحانی، شبیری زنجانی، علوی گرگانی و مظاهری از حمایت‌ها و توجه مراجع عظام تقلید به برنامه‌های دولت تشکر کرد.
دیدار نوروزی با جمعی از وزرا، مدیران و کارکنان دستگاه های اجرایی
پنجم فروردین(نخستین روز کاری سال ۹۷) جمعی از وزرا، مدیران و کارکنان دستگاه های اجرایی به دیدار نوروزی با رئیس­‌جمهوری رفتند. روحانی در این دیدار، مسئولان را به خدمت بیشتر به مردم فرا خواند و تصریح کرد: اجر خدمت و دستگیری از مردم، ماندگار بوده و از بین نمی‌رود و ضروری است که مسئولین از هر فرصتی برای خدمت بیشتر به مردم استفاده کنند. وی همچنین فقرزدایی را هدف بلندمدت دولت دوازدهم اعلام کرد. عصر این روز نیز نخستین جلسه هیات وزیران در سال جدید به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی برگزار شد.
میزبانی از سران قوا در پاستور
رئیس­جمهوری ششمین روز از سال را به میزبانی از سران قوا در پاستور و حضور در نشست سران سه قوه پرداخت. علی لاریجانی و صادق آملی لاریجانی روسای قوای مقننه و قضائیه و روحانی در این نشست درباره مهمترین مسایل داخلی و بین المللی گفت‌وگو کردند.
سفر به حاشیه خزر؛ امضای ۲۱ سند و تفاهم­نامه همکاری
روحانی صبح سه‌شنبه ۷ فروردین در راس هیاتی بلند پایه با حضور رئیس دفتر و معاون اقتصادی رئیس‌جمهوری و وزرای نفت،‌ راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت و نیرو در پاسخ به دعوت رسمی همتایان خود در ترکمنستان و آذربایجان عازم سفری سه روزه به حاشیه خزر شد. وی در اولین مرحله از این سفر پس از ورود به عشق­‌آباد، در کاخ ریاست جمهوری ترکمنستان طی مراسمی مورد استقبال رسمی قربان قلی بردی محمد اف همتای ترکمنستانی خود قرار گرفت. روسای جمهور دو کشور سپس در جلسه­‌ای مذاکرات دوجانبه خود را انجام و در نشست مشترک هیات‌های عالیرتبه ایران و ترکمنستان حضور یافتند و سخنرانی کردند. در حاشیه این نشست نیز هیات‌های دو کشور ۱۲ سند همکاری و یادداشت تفاهم را به امضا رساندند. دو کشور ایران و ترکمنستان همچنین پس از این نشست با صدور بیانیه‌ای مشترک تاکید کردند که مصمم به گسترش روابط خود در همه زمینه‌ها هستند.
برنامه مبادلات همکاری‌های فرهنگی، هنری، علمی و آموزشی، یادداشت تفاهم همکاری‌های بازرگانی، یادداشت تفاهم همکاری صنعتی، یادداشت تفاهم در خصوص تبادل الکترونیکی اطلاعات گمرکی، یادداشت تفاهم همکاری در رابطه با تشکیل شورای مشترک تجاری ایران-ترکمنستان، یادداشت تفاهم در زمینه صدور گواهی بین سازمان ملی استاندارد ایران و اداره دولتی استاندارد ترکمنستان، برنامه اجرایی یادداشت تفاهم همکاری بین سازمان ملی استاندارد ایران و اداره دولتی استاندارد ترکمنستان، یادداشت تفاهم همکاری در بخش کشاورزی، برنامه اجرایی یادداشت تفاهم همکاری بین وزارت ورزش و جوانان ایران و وزارت ورزش و سیاست جوانان ترکمنستان، یادداشت تفاهم حمل و نقل هوایی میان سازمان هواپیمایی کشوری ایران و اداره دولتی هواپیمایی کشوری ترکمنستان، یادداشت تفاهم همکاری میان دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه ایران و موسسه روابط بین الملل وزارت امور خارجه ترکمنستان، یادداشت تفاهم دوجانبه همکاری علمی-آموزشی میان دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه کشاورزی ترکمن بنام صفرمراد آتایویچ نیازاف و یادداشت تفاهم دوجانبه همکاری‌های علمی-آموزشی میان دانشگاه فردوسی مشهد و موسسه ملی زبان­های خارجی ترکمن دولت محمد آزادی، ۱۳ سند همکاری مشترکی بود که در حضور روسای جمهور ایران‌ و ترکمنستان توسط مسوولان عالی رتبه دو کشور به امضا رسید. همچنین در نتیجه رایزنی ها و توافقات صورت گرفته و نهایی شدن این توافق ها به مناسبت سفر رئیس­‌جمهوری به کشور ترکمنستان، ٢٨٣ نفر از اتباع کشورمان که در زندان‌های آن کشور نگهداری می شدند، برای گذراندن ادامه دوران محکومیت خود به ایران منتقل شدند. در این مبادله ٤ زندانی کشور ترکمنستان در ایران نیز تحویل عوامل آن کشور شدند.
روحانی همچنین صبح چهارشنبه(۸ فروردین) در جریان دومین روز سفر خود به کشورهای حاشیه خزر به شهر تاریخی مرو سفر و در آنجا از آثار تاریخی و اماکن مذهبی این شهر باستانی بازدید کرد. وی پیش از ظهر چهارشنبه به منظور دیدار با الهام علی‌اف رئیس‌جمهوری آذربایجان، مرو را به مقصد باکو ترک کرد. رئیس­‌جمهوری پس از حضور در مراسم استقبال رسمی در «زاگولبا»(کاخ ریاست جمهوری آذربایجان)، در جلسه­‌ای با همتای آذربایجانی خود گفت­‌وگو و سپس در نشست مشترک هیات‌های عالیرتبه دو کشور حضور یافت و سخنرانی کرد. در حاشیه این نشست، جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان هشت سند و یادداشت تفاهم همکاری مشترک امضا کردند.
برنامه اجرایی یادداشت تفاهم همکاری در زمینه زنان و خانواده، یادداشت تفاهم همکاری در زمینه ورزش و جوانان، برنامه مبادلات فرهنگی میان ایران و آذربایجان، یادداشت تفاهم همکاری‌های بهداشتی و درمانی، یادداشت تفاهم همکاری در زمینه توسعه مشترک بلوک­‌های اکتشاف نفتی در دریای خزر، یادداشت تفاهم در زمینه تقویت همکاری‌های صنعتی، یادداشت تفاهم همکاری اقتصادی و موافقتنامه سرمایه‌گذاری مشترک در احداث راه آهن رشت-آستارا، هشت سندی است که میان دو کشور به امضا رسید.
صبح پنجشنبه(۹ فروردین) نیز روحانی همراه با علی‌اف در حاشیه همایش اقتصاد و تجارت ایران و آذربایجان، کارخانه خودروسازی خزر (کارخانه تولید مشترک خودروی ایران و آذربایجان) و همچنین از طریق ویدئو کنفرانس خط آهن آستارا ـ آستارا را افتتاح کردند. رئیس­‌جمهوری پس از سخنرانی در این همایش، به سفر رسمی سه روزه خود به دو کشور همسایه ترکمنستان و جمهوری آذربایجان پایان داد و به تهران بازگشت.
روحانی فردا(سه شنبه ۱۴ فروردین) نیز به دعوت رسمی همتای ترکیه‌ای خود و برای حضور در دور دوم مذاکرات سه‌جانبه ایران- روسیه- ترکیه، به آنکارا پایتخت ترکیه سفر می‌کند.
بازدید از مناطق زلزله زده کرمان
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس­‌جمهوری نیز مانند رئیس­‌جمهوری تعطیلات نوروز خود را با سفر آغاز و به کرمان زادگاه خود رفت. وی در جریان دومین روز سفر خود به کرمان، صبح یکم فروردین با حضور در روستای گورک از مناطق زلزله زده بخش کوهساران راور بازدید و اظهار امیدواری کرد که با توجه به روند بازسازی واحدهای مسکونی، تا پایان تیرماه ساخت این واحدها به اتمام برسد. معاون اول رئیس­‌جمهوری در جمع مردم روستای گورک همچنین از اختصاص ۲۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای بازسازی مناطق زلزله زده کرمان و کرمانشاه خبر داد و گفت: طبق پیگیری‌های صورت گرفته و با تایید مقام معظم رهبری مقرر شد ۲۰۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای طرح های بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه و کرمان اختصاص یابد که تاکنون ۱۶۰ میلیارد تومان منابع به استان کرمان تخصیص داده شده است.
امضای میثاق نامه کمپین«نه به تصادفات»/ اعلام ممنوعیت استفاده از کالای مشابه خارجی به دستگاه­های دولتی
جهانگیری در دومین روز سال نو با حضور در یکی از پایگاه های جمعیت هلال احمر کرمان از نزدیک در جریان خدمات و اقدامات این جمعیت قرار گرفت. وی در جریان این بازدید با امضای میثاق نامه «نه به تصادفات» به این کمپین پیوست. معاون اول رئیس جمهور همچنین با حضور در گلزار شهدای سیرجان به مقام شامخ شهدا ادای احترام و طی سخنانی به نام­گذاری امسال از سوی رهبری اشاره و تصریح کرد: هیچ دستگاه دولتی حق ندارد از محل بودجه دولتی کالاهای مشابه خارجی را استفاده کند. جهانگیری همچنین با تاکید بر اینکه حل مسائل ایران در گروی حل مسائل سیاسی است نه تکنیکی و فنی، اظهار کرد: باید از چندگانگی و تفرقه پرهیز کنیم و سال ۹۷ را به سال وحدت و همدلی تبدیل کرده و در سایه چنین وحدت و انسجامی می‌توان به نحو مطلوب مسائل کشور را حل کرد. وی سوم فروردین نیز در گلزار شهدای کرمان حضور یافت و به مقام شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم ادای احترام کرد.
بازدید از واحدهای فرهنگی، توانبخشی و صنعتی بم
معاون اول رئیس جمهوری صبح ۴ فروردین با حضور در ارگ تاریخی بم از روند بازسازی این ارگ که به دلیل زلزله ۵ دی ۱۳۸۲ تخریب شده بود، بازدید کرد. بازدید از مجتمع توانبخشی و مراقبتی شبانه روزی بنیاد خیریه سپهر بم از دیگر برنامه­‌های این روز جهانگیری بود. وی در جریان این بازدید کارگاه دسته سیم خودرو تیبا در این مجتمع را نیز افتتاح کرد. معاون اول رئیس­‌جمهوری همچنین از خط تولید مودم شرکت ارگ جدید بم بازدید کرد. وی در ادامه بازدیدهای خود، در شرکت خودروسازی کرمان موتور حضور یافت و ضمن رونمایی از محصول جدید این شرکت با نام خودروی هیوندای اکسنت جدید از خطوط تولید این شرکت بازدید نمود. معاون اول رئیس جمهوری در آئین رونمایی از اولین خودروی تولیدی هیوندای اکسنت شرکت کرمان موتور حمایت از کالای ایرانی یک هدف‌گیری عالمانه دانست و تاکید کرد: باید به محصولی که حاصل دست رنج کارگران، مهندسان، جوانان و سرمایه گذار این مملکت است احترام گذاشت و از آن حفاظت کرد. جهانگیری شامگاه ۴ فروردین به تهران بازگشت.
جهانگیری پنجم فروردین نیز در دفتر خود با شماری از وزرا، معاونین رییس جمهور، روسا و معاونین سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی، استانداران، برخی مقامات و فرماندهان نیروهای مسلح، تعدادی از مدیران عامل بانک‌ها و مدیران و کارکنان نهاد ریاست جمهوری دیدار عیدانه انجام داد و سپس در نخستین جلسه هیات وزیران در سال جدید شرکت کرد.
دیدار با کارآفرینان، منتخبین استارت‌آپ‌ها و واحدهای دانش‌بنیان در پارک فناوری پردیس
معاون اول رئیس‌جمهوری بعدازظهر ۶ فروردین به شهرستان پردیس استان تهران سفر و طی آن از پارک فناوری پردیس بازدید کرد و از نزدیک در جریان دستاوردهای تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان قرار گرفت. وی همچنین در نشستی با حضور کارآفرینان، منتخبین استارت‌آپ‌ها و واحدهای دانش‌بنیان، اقتصاد دانش‌بنیان تنها جایگزین اقتصاد نفتی عنوان کرد و گفت: تنها جایگزین اقتصاد نفتی، اقتصاد دانش‌بنیان و بهره‌گیری از جوانان تحصیلکرده به عنوان مهمترین سرمایه فعلی کشور است.
افتتاح پروژه‌های کشاورزی و عمرانی شهرستان شهریار
جهانگیری هفتم فروردین نیز در جریان سفر یک‌روزه به شهرستان شهریار استان تهران تعدادی از پروژه‌های کشاورزی و عمرانی این شهرستان را افتتاح کرد. وی در آئین بهره برداری از این پروژه‌ها به جهت گیری­های دولت در سال ۹۷ اشاره و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و حمایت جدی دولت از این بخش و توجه به روستاها به عنوان کانون­های اصلی تولید امنیت غذایی در کشور را از جمله این جهت گیری­‌ها اعلام کرد. معاون اول رئیس­‌جمهوری همچنین با تاکید بر لزوم توجه به مساله آب در روستاها گفت: ما از تهدیدات بیرونی هیچ نگرانی برای آینده کشور نداریم، بلکه نگرانی ما از وضعیت مسائلی مانند آب و خاک است. جهانگیری در واکنش به انتصاب جان بولتون به عنوان مشاور امنیت ملی رییس‌جمهوری آمریکا، او را فردی حقوق‌بگیر منافقین معرفی کرد که فکر می‌کند ملت ایران با تهدیداتش جا می‌زنند.
معاون اول رئیس جمهوری صبح چهارشنبه(۸ فروردین) نیز به عنوان رئیس جلسه در دومین جلسه هیأت دولت حضور یافت.
بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری تبریز
جهانگیری عصر جمعه(۱۰ فروردین) جهت بازدید از دریاچه ارومیه و برخی اماکن تاریخی و گردشگری و همچنین حضور در در جلسه بررسی مشکلات و موانع اصلی توسعه استان آذربایجان شرقی به تبریز سفر کرد. وی صبح شنبه از موزه قاجار، مقبرة‌الشعرا، خانه مشروطه و میدان شهرداری در شهر تبریز بازدید کرد و در جریان اقدامات صورت گرفته در جهت آماده‌سازی این اماکن تاریخی برای بازدید گردشگران و نیز رویداد تبریز ۲۰۱۸ قرار گرفت. معاون اول رئیس جمهوری در ادامه برنامه‌های خود از مجموعه تاریخی رَبع رشیدی، قلعه تبریز و نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی و آثار تجسمی هنرمندان در دانشگاه هنر اسلامی تبریز نیز بازدید کرد.
معاون اول رییس جمهور همچنین در جلسه‌­ای با حضور استاندار، معاونان استاندار و مدیران اجرایی استان آذربایجان شرقی مشکلات و موانع اصلی توسعه استان را مورد بررسی قرار داد. وی در این جلسه با تاکید بر اینکه معنای «حمایت از کالای ایرانی» این نیست که هر محصولی با هر کیفیتی به خورد مردم داده شود، اظهار کرد: باید محصولات از کیفیت و قیمت مناسب برخوردار بوده و رقابت در بازار نیز وجود داشته باشد.
بازدید میدانی از دریاچه ارومیه
اسحاق جهانگیری صبح یکشنبه (۱۲فروردین) به همراه استانداران آذربایجان شرقی و غربی با قایق از بخش‌های مختلف دریاچه بازدید میدانی هم انجام داد و از نزدیک در جریان آخرین وضعیت این دریاچه قرار گرفت. وی پس از این بازدید در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه دریاچه ارومیه از آغاز دولت یازدهم همواره مورد توجه دولت بوده است، خاطر نشان کرد: تشکیل ستاد احیای دریاچه ارومیه با مسئولیت معاون اول رئیس جمهور جزو اولین مصوبات دولت یازدهم بود که بعد از تشکیل این ستاد تصمیمات مهمی در آن اتخاذ شد. معاون اول رئیس جمهوری گفت: خوشبختانه در حال حاضر تراز دریاچه ارومیه وضعیت مناسبی دارد، البته نسبت به شرایطی که پیش بینی کرده بودیم کمی عقب تر هستیم و امیدوارم با اقداماتی که طی سال­های ۹۷ و ۹۸ انجام می‌شود، بتوانیم به مردمی که تحت تاثیر دریاچه ارومیه هستند و به مردم ایران این اطمینان را بدهیم برنامه احیاء دریاچه ارومیه اجرا خواهد شد. جهانگیری عصر روز یکشنبه ۱۲ فروردین پس از پایان سفر سه روزه خود به استان آذربایجان شرقی به تهران بازگشت. به دلیل همراهی اعضای خانواده جهانگیری در دو سفر کرمان و آذربایجان شرقی در ایام نوروز، وی از طریق پرواز عادی و در کنار مسافران نوروزی این سفرها را انجام داد.
تشکیل دو جلسه هیات وزیران در نوروز
در ایام تعطیلات نوروز هیات دولت دو جلسه با حضور اعضای کابینه برگزار کرد. نخستین جلسه هیات وزیران در سال جدید عصر پنجمین روز فروردین و به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی برگزار شد. در این جلسه، وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره ساختار حمایت از تولید کالای ایرانی با تأکید بر تولید محصولات رقابت پذیر، گزارشی به هیات وزیران ارائه داد. هیات وزیران نیز خرید کالاهای خارجی دارای تولید داخل را برای کلیه دستگاه های دولتی بر اساس فهرستی که از این کالاها تهیه و به تأیید دولت رسیده است، ممنوع اعلام کرد. ممنوعیت خرید این اقلام شامل کلیه دستگاه­های دولتی، نهادهای عمومی دولتی و غیردولتی و کلیه طرف‌های معامله آنها اعم از پیمانکاران، فروشندگان داخلی و خارجی می شود.
صبح چهارشنبه (۸ فروردین) نیز دومین جلسه هیأت دولت به دلیل سفر روحانی به کشورهای حاشیه خزر به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور برگزار شد و طی آن گزارش سازمان برنامه و بودجه در خصوص منابع و مصارف بودجه سال ۱۳۹۶ کل کشور مورد بررسی اعضای کابینه قرار گرفت.
ايسنا