پرونده تعطیلات نوروزی در مازندران با میزبانی از حدود ۱۵ میلیون نفر شب مسافر در مدت ۱۵ شبانه روز بسته شد ، آماری که افزایش ۳۱ درصدی نسبت به نوروز سال گذشته دارد .

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران روز سه شنبه اعلام کرد که این استان از ۲۷ اسفند سال ۹۶ تا پایان ۱۳ فروردین امسال میزبان ۱۴ میلیون و ۹۸۶ هزار نفر شب مسافر بود .
استان مازندران در مدت مشابه تعطیلات نوروزی گذشته از ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر شب مسافر و گردشگر نوروزی میزبانی کرده بود.
بهروز کشاورز گفت : از مجموع اقامت نوروزی ثبت شده در مازندران ، بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر شب مربوط به روستاهاست .
وی با اشاره به افزایش سه برابری اقامت نوروزی در روستاهای مازندران ، افزود : مازندران سه هزار و ۲۰۰ روستا دارد و در تعطیلات نوروزی گذشته حدود یک میلیون گردشگر به این روستاها سفر کرده و اقامت داشتند.
کشاورز با بیان اینکه برخی مسافران تا ۱۷ فروردین به مازندران سفر خواهند کرد ، پیش بینی کرد که آمار اقامت نوروزی در استان افزایش یابد.
سرپرست میراث فرهنگی مازندران آمار اقامت ثبت شده را مربوط به مجموع تاسیسات رسمی و غیر رسمی استان اعلام کرد و گفت که ستاد تسهیلات سفر استان برای نوروز سال جاری افزون ۸۵۰ هزار تخت برای پذیرایی مسافران ساماندهی کرده بود.
اقامتگاههای رسمی به مجموعه های دارای مجوز از میراث فرهنگی مانند هتل ، متل ، میهمان پذیرها و مسافرخانه ها و واحدهای بومگردی اطلاق می شود .
همچنین ظرفیت تاسیسات غیر رسمی استان بیش از ۷۵۰ هزار نفر شب اقامت بود که خانه های استیجاری ، زائرسراها ، پارک ها ، مدارس و تاسیسات دولتی را شامل می شد.
ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران با ۱۲ کمیته از بیست و ششم اسفند سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرد و مقرر شد تا روز ۱۷ فروردین به کار خود ادامه دهد.