المپیک تابستانی توکیو در سال ۲۰۲۰ میلادی یعنی دو سال دیگر برگزار خواهد شد با این حال، از هم اکنون ژاپن درصدد ارتقای سیستم حمل  نقل خود است. شرکت مرکزی راه آهن ژاپن از مدل تازه ای از قطارهای سریع السیر با نام شینکانسن N700S رونمایی کرده است.
رونمایی ژاپن از قطار سریع السیر جدید
این قطار هوشمندتر و سریع تر از مدل های قبلی است و قرار است تا سال ۲۰۲۰ میلادی راه اندازی شود و مسیر سفر بین توکیو و شین – اوزاکا را طی کند. با این حال، ازمایش این قطار سریع السیر در مارس سال ۲۰۱۸ میلادی خواهد بود.
رونمایی ژاپن از قطار سریع السیر جدید
از جمله ویژگی های این قطار که آن را از مدل های قبلی متمایز ساخته است طراحی نازک تر دماغه آن است که با عنوان دوگانه بادی شناخته می شود و سبب کاهش نویز یا سیگنال‌های تصادفی و غیر مطلوب در هنگام ورود به تونل و سبب کاهش مقاومت هوا می شود. این قطار ۱۱ تن سبک تر از مدل های قدیمی است و این امر به کمک نیمه هادی های کاربیدی سیلیکونی جدید و سیستم خنک کننده طبیعی هوا میسر شده است. این قطار نسل جدید انرژی کم تری در مقایسه با مدل های قبلی مصرف خواهد کرد.
رونمایی ژاپن از قطار سریع السیر جدید
شینکانسن نام قطارها و شبکه قطارهای سریع ژاپن است که از سال ۱۹۶۴ راه‌اندازی شده‌است. این خطوط قطار مربوط به شبکه راه آهن ژاپن به است و سرعت آن‌ها به ۳۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. سرعت آزمایش‌شده در سال ۱۹۹۶ میلادی برای ریل‌های متداول برابر ۴۴۳ کیلومتر در ساعت و برای قطارهای مگلو با رکورد جهانی ۵۸۱ کیلومتر در ساعت در سال ۲۰۰۳ میلادی بوده‌است.
رونمایی ژاپن از قطار سریع السیر جدید
شینکانسن از نظر امنیت، رکورددار قطارهای سریع جهان به‌شمار می‌رود که در طول ۴۴ سال فعالیت و حمل ۷ میلیارد مسافر تاکنون هیچ تلفاتی بر جای نگذاشته است (با احتساب زلزله و طوفان).
رونمایی ژاپن از قطار سریع السیر جدید